سیاست و بازاریابی
رشد 16 درصدی بازار گوشی‌های هوشمند چین در سال 2021
پنجشنبه 30 دي 1400 - 12:47:40
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - زومیت / چین در سال 2021 حدود 342٫8 میلیون گوشی هوشمند به مصرف‌کنندگان داخلی‌ خود عرضه کرده که نشان‌دهنده‌ی بهبود بخشی از ضربه‌ای است که در روزهای اولیه‌ی بحران کووید-19 خورده بود.
بازار گوشی‌های هوشمند چینی با‌‌توجه‌به آخرین اعداد و ارقام به‌دست‌آمده از داده‌های دولتی، در حال بهبود است. آخرین داده‌های رسمی نشان می‌دهد که چین در سال 2021 حدود 342٫8 میلیون گوشی هوشمند را در بازار داخلی عرضه کرده که نشان‌دهنده‌ی بهبود 15٫9 درصدی درمقایسه‌با سال 2020 است. اعداد با‌‌توجه‌به افت زیادی که به‌علت همه‌گیری کرونا رخ داده، عملکرد قوی را نشان می‌دهند. باوجوداین، رقم فعلی کمتر از عملکرد قبل از همه‌گیری بوده؛ اما چشم‌انداز روشنی داشته است.
در سال 2020، مجموع گوشی‌های عرضه‌شده حدود 296 میلیون بود که 20٫4 درصد درمقایسه‌با بیشترین حد خود در سال 2019 (حدود 372 میلیون دستگاه) کاهش یافته بود. این داده‌ها از آکادمی اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) گردآوری شده است.
درمجموع، اعداد مذکور بازگشت چندین برند چینی را نشان می‌دهند که به‌علت بیماری همه‌گیر و سایر عوامل خارجی دچار افت شدید شده بودند. کمبود جهانی تراشه همچنان ادامه دارد که می‌تواند عامل احتمالی در آهسته‌شدن سرعت رشد باشد.
بازار گوشی‌های هوشمند چینی بازاری بسیار رقابتی هستند و تعداد زیادی از برندهای داخلی چین بخشی از بازار را دراختیار دارند و اپل، تنها برند خارج چین با حضور چشمگیر در بازار این کشور محسوب می‌شود. اپل همچنان در بازار چین ازجمله هنگ‌کنگ و تایوان محبوبیت زیادی دارد. بازار گوشی‌های هوشمند داخلی چین در حال بازگشت هستند و پیش‌بینی‌ می‌شود که در سال 2022 به عملکرد قبل از همه‌گیری و حتی فراتر برسند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/228841/رشد-16-درصدی-بازار-گوشی‌های-هوشمند-چین-در-سال-2021
بستن   چاپ