سیاست و بازاریابی
معرفی پاراگ آگراوال؛ آنچه باید درباره مدیرعامل جدید توییتر بدانید
چهارشنبه 10 آذر 1400 - 09:36:41
زومیت
سیاست و بازاریابی - پاراگ آگراوال، مدیرعامل جدید و مدیر ارشد فناوری سابق توییتر، کهنه‌سرباز ده‌ساله‌ی این شرکت است که قبلا مسئولیت تسریع استفاده از فناوری هوش مصنوعی در توییتر را برعهده داشت.

جک دورسی دیروز 29 نوامبر 2021 (8 آذر 1400) از سِمَت مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری و پاراگ آگراوال ، مدیر ارشد فناوری این شرکت را به‌عنوان جانشین خود انتخاب کرد. دورسی با انتشار بیانیه‌ای در توییتر، استعفای خود را اعلام کرد و گفت: «توییتر باید بتواند بدون حضور بنیان‌گذارش روی پای خود بایستد.» او نظر خود درباره‌ی پاراگ آگراوال را نیز این‌گونه بیان کرده است: اعتماد زیادی به مدیرعاملی پاراگ دارم. او در تصمیم‌گیری‌های حیاتی توییتر نقشی اساسی ایفا کرده و اقداماتش در 10 سال گذشته تحولات زیادی برای توییتر به‌همراه داشته است. حالا زمان رهبری پاراگ فرا‌رسیده است و من او را برای این سِمَت کاملا مناسب می‌دانم. شاید آگراوال یکی از نام‌های مشهور برای مردم در حوزه‌ی پلتفرم‌هایی مانند توییتر نباشد؛ اما یکی از مهندسان باسابقه‌ در توییتر و از دوستان نزدیک دورسی محسوب می‌شود. او اولین‌بار در اکتبر 2011 (مهر 1390) در توییتر با تمرکز بر محصولات تبلیغاتی شروع به کار کرد و اولین نفری بود که عنوان مهندس ممتاز توییتر را نصیب خود کرد. آگراوال شش سال بعد و در اکتبر 2017 (مهر 1396) به سِمَت مدیر ارشد فناوری منصوب شد و در این مدت نیز برای رسیدگی به مشکلات اساسی مانند مسائل امنیتی رمز‌عبور و برخی از ابتکارات جسورانه‌تری مانند تمرکززدایی وارد عمل شد. مقاله‌ی مرتبط: جک دورسی از مدیرعاملی توییتر کناره‌گیری کرد
آگراوال با وجود سابقه‌ی کاری پربارش، تنها 37 سال دارد. او چهارمین مدیرعامل توییتر محسوب می‌شود و تا‌به‌حال آن‌چنان خود را در‌معرض توجه مردم قرار نداده است. این قضیه بعد از تأیید نقش جدیدش در توییتر قطعا تغییر خواهد کرد. تا این لحظه شش نکته درباره‌ی پاراگ آگراوال می‌دانیم که می‌توانند سرنخ خوبی برای پیش‌بینی عملکرد او به‌عنوان مدیرعامل توییتر ارائه کنند. آگراوال قبل از ورود به توییتر از بمبئی به استنفورد نقل‌مکان کرده بود

سیاست و بازاریابی

به‌گزارش لینکدین، آگراوال در سال 2006 (1385) در بازه‌ی کوتاه چهار ماه برای پروژه‌ای تحقیقاتی به مایکروسافت پیوست و سپس جذب پروژه‌های تحقیقاتی یاهو و AT&T شد. او در سال 2011 (1390) برای اولین‌بار به توییتر وارد شد. آگراوال به‌سرعت در توییتر پله‌های ترقی را طی کرد

سیاست و بازاریابی

آگراوال به‌عنوان مدیر ارشد فناوری، بر رویکرد یادگیری ماشینی منسجم و هوش مصنوعی در توییتر تمرکز کرده بود و سال گذشته (1399) در مصاحبه‌ای با نیکلاس تامپسون ، توضیح داده بود که توییتر از این فناوری برای شناسایی هوشمندانه‌ی توییت‌های نامناسب استفاده خواهد کرد. آگراوال به تمرکززدایی شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند است

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی


http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/223995/معرفی-پاراگ-آگراوال؛-آنچه-باید-درباره-مدیرعامل-جدید-توییتر-بدانید
بستن   چاپ