سیاست و بازاریابی
هیولای ایتالیایی پس از 30 سال بازگشت!
دوشنبه 25 مرداد 1400 - 22:21:25
سیاست و بازاریابی - در اقدامی جالب توجه، لامبورگینی اقدام به تولید نسخه‌ای مدرن از کونتاش کرده است.
برترین‌ها: سرانجام لامبورگینی رسماً از کانتاش جدید پرده‌برداری کرده است. این یک سوپرکار تولید محدود است که برای ادای احترام به یکی از نمادین‌ترین ساخته‌های تاریخ سنت آگاتا یعنی کانتاش افسانه‌ای ساخته شده است.
کانتاش از 1974 تا 1990 روی خط تولید لامبورگینی قرار داشت و طراحی آن توسط گروه برتونه انجام شد. در مجموع 1983 دستگاه از این خودرو تولید شد. درب‌های قیچی وار کانتاش در آن زمان برای مخاطبین بسیار جذاب و خلاقانه بود.
این سوپراسپرت مدرن، پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی با حجم 6٫5 لیتر را، همراه یک موتور برقی 34 اسب بخار ارائه می‌دهد تا مجموع قدرت 803 اسب بخار فراهم شود. کونتاش 2021، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت 2٫8 ثانیه و صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت 8٫6 ثانیه خواهد داشت. نهایت سرعت این خودرو 355 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

سیاست و بازاریابی


کونتاش جدید، پیشرانه هیبریدی مشابه با لامبورگینی سیان دارد و فناوری ابرخازن (Super Capacitor) شرکت سازنده را در اختیار راننده می‌گذارد. این خودرو، در نمای پشت و طراحی کابین نیز، شباهت زیادی به سیان دارد. از سویی دیگر، پلتفرم و شاسی کونتاش 2021 نیز عاریت‌گرفته از اونتادور است.
در داخل کانتاش، غربیلک فرمان و صندلی‌ها با اونتادور مشترک هستند، اما داشبورد، کنسول مرکزی و رو دری‌ها از سیان گرفته شده‌اند. البته برای متمایز کردن کانتاش از این دو، طراحان لامبورگینی دریچه‌های تهویهٔ جدید و تریم چرمی متفاوتی را روی کنسول میانی آن کار کرده‌اند. این شرکت همچنین می‌گوید کانتاش به نمایشگر 8.4 اینچی لمسی جدیدی مجهز شده است، اما این نمایشگر بسیار به نمونهٔ مورداستفاده در سیان شبیه به نظر می‌رسد.

سیاست و بازاریابی


در طراحی کانتاش جدید تلاش شده تا کد‌هایی به مدل کلاسیک این خودرو نیز ارجاع داده شود و حاصل کار یک نمایش موفق دیگر از لامبورگینی است که مورد توجه کارشناسان حوزه قرار گرفته است. هرچند تناسبات و فرم اتاق اونتادور به‌وضوح در کانتاش مشهود است و چندان شباهتی با کانتاش اصلی ندارد، اما پانل‌های بدنهٔ فیبر کربنی آن کاملاً جدید بوده و با الهام از کانتاش اصلی طراحی شده است.

سیاست و بازاریابی


کانتاش جدید مثل همهٔ پرچم‌داران لامبورگینی، استایل گوه‌ای شکل، سطوح زاویه‌دار و در‌های هیچی مانندی دارد، اما همهٔ این ویژگی‌ها برای اولین بار در پروتوتایپ کانتاش LP500 معرفی شدند که توسط مارچلو گاندینی طراحی شده بود. این پروتوتایپ در سال 1971 رونمایی شد و در سال 1974 با نام کانتاش LP400 روی خط تولید رفت.

سیاست و بازاریابی


قسمت جلویی کانتاش LPI 800-4 با چراغ‌های ذوزنقه‌ای شکل، دماغهٔ صاف و ورودی‌های هوای مستطیلی، یادآور مدل LP5000 QV است که یکی از نسخه‌های بعدی کانتاش بود که در سال 1985 معرفی شد. همین ویژگی در دهانهٔ چندضلعی گلگیر‌ها که با رینگ‌های رتروی 20 اینچی در جلو و 21 اینچی در عقب به همراه لاستیک‌های پیرلی P Zero کورسا پر شده است هم به چشم می‌خورد.

سیاست و بازاریابی


براساس برنامه‌های لامبورگینی، تولید کانتاش محدود به 112 دستگاه خواهد بود و تحویل آن از سه ماهه اول 2022 آغاز می‌شود. قیمت خودرو هنوز مشخص نشده است. این خودرو به‌احتمال‌زیاد آخرین مدلی است که بر اساس معماری مونوکوک اونتادور ساخته شده است، زیرا نسل جدید پرچم‌دار لامبورگینی به‌زودی با شاسی و قوای محرکهٔ کاملاً جدیدی از راه خواهد رسید.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/210060/هیولای-ایتالیایی-پس-از-30-سال-بازگشت!
بستن   چاپ