سیاست و بازاریابی
نگاهی به سیر تاریخی تبلیغات کوکاکولا
سه شنبه 17 دي 1398 - 03:00:05
سیاست و بازاریابی - کوکاکولا یکی از قدیمی ترین برندهای تاریخ آمریکا است، که امروز در سراسر جهان شناخته شده است و محصولاتش به فروش می رسد. منشا اصلی این موفقیت برند کوکاکولا را باید در تاریخ تبلیغات تاثیر گذارش از ابتدا تا همین امروز جستجو کرد.
شاید روند تبلیغات کوکاکولا در سالهای مختلف بتواند راهنمای مسیر شرکتهایی باشد که می خواهند سهم بازار خود را افزایش دهند. به طور مشخص باید دید که این برند افسانه ای چگونه خود و استراتژی های بازاریابی اش را با تغییرات محیط هماهنگ ساخته است. در ادامه روند تبلیغات کوکاکولا در سالهای مختلف مشاهده خواهید کرد.
در همین زمینه مطالعه مطالب « مرور تصویری تبلیغات کوکاکولا از 1886 تا 1999 » و « شعارهای تبلیغاتی کوکاکولا از سال 1886 » به شما توصیه می شود.
شروع تبلیغات
اولین کوکاکولا در سال 1886 در آتلانتا،جورجیا فروخته شد اما اولین تبلیغ کوکاکولا در سال 1895 دیده شد. اولین تبلیغ کوکاکولا که یک تبلیغ چاپی بود، بازیگر زن جوانی به نام هیلدا کلارک را نشان می داد که اتفاقاً این خانم سخنگوی برند کوکاکولا هم بود ! این تبلیغ خانم کلارک را در حال نوشیدن کوکاکولا در کنار تابلوی « فقط 5 سنت » نشان می داد. (تصویر بالا)


مجموعه ی بعدی تبلیغات کوکالا بانوان را هدف قرار داده بود و نشان می داد که کوکاکولا چگونه به آنها در کارهای روزانه زندگی کمک می کند و آنها را شاداب و سرحال می کند. و شعارهای تبلیغاتی چون « Shop Refreshed » و « Lunch Refreshed » به کار گرفته شد تا نشان دهد که کوکاکولا چگونه می تواند آنها را در زندگی روزانه شاداب کند.
سالهای میانی


همزمان با توسعه ی برند کوکاکولا و خلق مشتریان جدید تبلیغات کوکاکولا هم طولانی تر شد و بیننده را بیشتر شیفته ی خود می ساخت. در سالهای 1950 تا 1960 تبلیغات کوکاکولا افرادی را نشان می داد که در حال نوشیدن کوکاکولا بسیار با نشاط هستند و از نوشیدن کوکاکولا لذت می برند.
در این زمان از رشد آمریکا و رقابت کسب و کارها ، تبلیغات کوکاکولا نشان می داد که نوشیدن کوکاکولا یک راه حل برای رفع خستگی در کارهای روزمره است.


امروز

از روزهای میانی تا امروز، کوکاکولا در تبلیغاتش بر روی مسائل سلامتی بسیار تاکید کرده است تا بتواند نسلهای مختلف را مورد هدف قرار دهد. همچنین تبلیغاتی با موضوع محیط زیست، بازیافت و خانواده از برنامه های کوکاکولا بوده است.

کوکاکولا امروز در زیر سایه برند معروفش محصولات متونعی را تولید و روانه ی بازار می کند. آن چیزی که می توان از تاریخ تبلیغات کوکاکولا دریافت توجه به مهمترین موضوعات مد نظر مشتریان (جامعه ی هدف) در برهه ی مختلف زمانی است. شاید نگاهی به تاریخ تبلیغات کوکاکولا این غول برندها ! بتواند برای کسب و کارهایی که تازه شروع به کار کرده اند بسیار مفید باشد.

این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.
دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/105104/نگاهی-به-سیر-تاریخی-تبلیغات-کوکاکولا
بستن   چاپ