سیاست و بازاریابی
ایران؛ پدیدۀ المپیک به زبان مدلسازی
چهارشنبه 11 دی 1398 - 10:16:05 AM
سیاست و بازاریابی - پس از پایان بازیهای المپیک 2012 و بسته شدن پروندۀ سی امین دورۀ این بازیها در لندن، تحلیل نتایج تلاش ورزشکاران در این رویداد بزرگ بین المللی تا مدتی خوراک رسانه های مختلف، که عمدتاً ورزشی هستند، خواهد بود. اما در این بین بررسی این نتایج در دانشکده های افتصاد و بازرگانی جالب توجه است. دکتر مایکل نایلور از دانشکدۀ اقتصاد و فاینانس دانشگاه Massey نیوزلند، به رتبه بندی کشورهای حاضر در المپیک براساس نتایج واقعی و نتایج مورد انتظار از آنها پرداخته است. به گفتۀ این محقق، پیش بینی مدال آوری کشورها با استفاده از مدلهای Bernard، Johnson و Goldman صورت گرفته که در آنها متغیرهایی مانند جمعیت، درآمد ملی سرانه، میزان حمایت مالی از ورزشکاران و نتایج دوره های قبلی المپیک مورد استفاده قرار گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صنعت، در این رتبه بندی، کاروان ایران با عملکرد 300 درصدی، با اختلاف بسیاری در رتبۀ اول و نیوزلند با عملکرد 162/5 درصدی در جایگاه دوم قرار گرفته است. گفتنی است کشور چین با عملکرد 100 درصدی (پیش بینی و تعداد واقعی 87 مدال) در رتبۀ سیزدهم و ایالات متحدۀ امریکا با عملکرد 98 درصدی (پیش بینی 106 مدال و تعداد واقعی 104 مدال) در ردۀ پانزدهم قرار گرفته اند.
رتبه کشور تعداد مدال تعداد پیش بینی شده
(میانگین مدلها)
1 ایران 12 4
2 نیوزلند 13 8
3 جامائیکا 12 9
4 مجارستان 17 12
5 ژاپن 38 28
6 دانمارک 9 7
7 بریتانیا 65 49
8 قزاقستان 13 11
9 هلند 20 17
10 روسیه 82 73


http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/103710/ایران؛-پدیدۀ-المپیک-به-زبان-مدلسازی
بستن   چاپ