سیاست و بازاریابی
رئیس بلیزارد: استودیو هدف‌گذاری کرده هر سال یک تا دو عرضه بزرگ داشته باشد
يکشنبه 30 آذر 1404 - 08:20:02
آریا جوان - گیم فا / بلیزارد اینترتینمنت یک توسعه‌دهنده افسانه‌ای محسوب می‌شود و رئیس این شرکت، یوهانا فریس، تمایل دارد شاهد عرضه‌های منظم و سالانه باشد. او می‌خواهد این توسعه‌دهنده بازی هر سال چند عرضه بزرگ ارائه دهد و در عین حال تمرکز خود را بر فهرست فعلی فرنچایزهایش حفظ کند.
فریس در گفت‌وگو با بلومبرگ، درباره فعالیت‌های استودیوی تحت مدیریت ایکس باکس و نحوه برنامه‌ریزی برای چند سال آینده توضیح داده است. فریس در ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ مسئولیت خود را بر عهده گرفت و از بخش اکتیویژن در مجموعه Activision Blizzard King به این سمت پیوست.
بازار
فریس می‌گوید که برنامه‌ریزی‌های خود را با نگاه به دوره‌های پنج‌ساله انجام می‌دهد و هدفش این است که بلیزارد به گسترش سبد بازی‌های خود در جهان‌های تثبیت‌شده ادامه دهد. او گفت:
بلیزارد مالک آی‌پی‌های نمادین است و این دارایی‌ها در بسیاری از جنبه‌ها همچنان ظرفیت رشد بالایی دارند؛ بنابراین تمرکز فعلی باید بر استفاده حداکثری از همین ظرفیت‌ها باشد. این رویکرد به معنای کنار گذاشتن ورود به قلمروها و فضاهای جدید نیست، اما در مقطع کنونی تمرکز اصلی بر بهره‌گیری از جایگاه نمادین و توان بالقوه‌ای است که بلیزارد در اختیار دارد و این موضوع در اولویت نخست قرار می‌گیرد.
فریس همچنین می‌خواهد تیم‌ها به یک ریتم قابل اتکا در عرضه‌ها دست پیدا کنند؛ ریتمی که امکان ارائه یک یا دو عرضه بزرگ در هر سال را برای بلیزارد فراهم کند. او گفت:
هواداران بلیزارد تشنه محتوا هستند، تمایل دارند درگیر شوند و انتظار دارند حس اعتمادپذیری را تجربه کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند در آینده نزدیک چه چیزی در راه است. باید به کل محصولات به‌عنوان یک سبد نگاه کرد و اطمینان حاصل نمود که در هر سال تقویمی دست‌کم یک تا دو عرضه بسیار بزرگ از سوی بلیزارد ارائه می‌شود.
در پاسخ به پرسشی درباره حاشیه سود ۳۰ درصدی که گفته می‌شود از سوی مایکروسافت برای ایکس باکس اعمال شده، فریس وارد جزئیات مشخصی نشد، اما تأکید کرد که هرچند بلیزارد با استانداردهای بالایی ارزیابی می‌شود، این موضوع را نشانه اعتماد مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ، فیل اسپنسر، و رئیس بخش محتوای بازی و استودیوها، مت بوتی، می‌داند.
به اعتقاد او، این مدیران تمایل دارند بلیزارد شکوفا شود و به استعدادهای موجود در این شرکت برای شکل‌دادن به آینده اعتماد دارند. فریس اضافه می‌کند که وضعیت داخلی بلیزارد بسیار منظم است و با اطمینان بالایی به آنچه در پیش رو قرار دارد نگاه می‌کند.
با نگاهی به آینده، بلیزارد در حال حاضر دو عرضه بزرگ را برای اوایل سال آینده میلادی در برنامه دارد. World of Warcraft: Midnight قرار است در تاریخ ۲ مارس ۲۰۲۶ (۱۱ اسفند ۱۴۰۴) منتشر شود. در همین حال، بازی Diablo 4 دومین بسته الحاقی خود را با نام Lord of Hatred در تاریخ ۲۸ آوریل ۲۰۲۶ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۵) دریافت می‌کند. این بسته الحاقی داستانی جدید و دو کلاس تازه را به بازی اضافه می‌کند که یکی از آن‌ها Paladin است؛ کلاسی که هم‌اکنون برای کاربرانی که این بسته را پیش‌خرید کرده‌اند در دسترس قرار دارد.
با توجه به این برنامه‌ها، این پرسش مطرح می‌شود که تیم‌های بلیزارد برای دوره‌های بعدی چه محتوایی در نظر دارند، زیرا به نظر می‌رسد آماده‌سازی بسته‌های الحاقی جدید برای Diablo 4 و World of Warcraft در سال ۲۰۲۷ چندان محتمل نباشد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/787979/رئیس-بلیزارد--استودیو-هدف‌گذاری-کرده-هر-سال-یک-تا-دو-عرضه-بزرگ-داشته-باشد
بستن   چاپ