سیاست و بازاریابی - گیم فا / طراحی شخصیتها در ریمیک Prince of Persia: The Sands of Time جنجالآفرین شد؛ تکرار اشتباهات Assassin’s Creed Shadows دوباره شرکت یوبیسافت را زیر فشار برد.
اخیراً با لو رفتن ویدیویی از نسخه ریمیک بازی Prince of Persia: The Sands of Time، شرکت یوبیسافت با موجی از انتقادات درباره طراحی جدید شخصیت فرح و شاهزاده روبهرو شده است. اگرچه محتوای فاش شده، که شامل تصاویر موشنکپچر، گیمپلی آلفا و کانسپتآرتهای اولیه بود، به سرعت از پلتفرمها حذف شد، اما گروهی از کاربران تفاوت میان طراحیهای اولیه و مدل فعلی بازی را غیرطبیعی و نشانه فاصله گرفتن از کانسپت اصلی توصیف کردند. این گروه معتقدند کانسپتآرتها نشان دهنده جهتگیریهای موجود برای محصول نهایی هستند و اختلاف گسترده آنها با نسخه اصلی، تغییرات پرریسک یا تصمیمات بحث برانگیز یوبیسافت در روند توسعه این اثر مورد انتظار را نمایان میکند.
بازار
![]()

همزمان، برخی کاربران انتشار دوباره کانسپتآرتهای دیگری توسط حسابهای غیررسمی نزدیک به یوبیسافت را تلاشی برای کنترل صدمات ایجاد شده پس از لو رفتن اطلاعات قلمداد کردند و مدعی شدند این اقدام نوعی واکنش مدیریت شده برای آرامسازی فضای منفی پیرامون بازی است. منتقدان از این نگرانند که تغییرات اعمال شده روی شخصیت فرح، که در نسخه اصلی بازی نقشی کلیدی داشت، حاصل تصمیماتی باشد که با سلیقه بخش بزرگی از مخاطبان بازیهای اکشن ماجراجویی همخوانی ندارد.
در ادامه این بحثها، برخی کاربران در فضای مجازی نگرانیشان را درباره جهتگیری اخیر استودیوهای AAA مطرح کردند و گفتند تمرکز این استودیوها با تغییر ترکیب نیروی انسانیشان از نیاز و سلیقه مخاطبان اصلی فاصله گرفته است. آنان معتقدند طراحی شخصیتها و روایت داستانها در سالهای اخیر کمتر با هویت آثار اکشن کلاسیک هماهنگ بوده و برخی استودیوها مخاطبان اصلی را نادیده گرفتند؛ موضوعی که، به باور این گروه، به کاهش استقبال از برخی آثار و حتی تعطیلی تعدادی از استودیوهای غربی منجر شده است. همین کاربران، موفقیت اخیر استودیوهای آسیایی را نتیجه تمرکز آنها بر شناسایی دقیق مخاطبان هدف میدانند و این رویکرد را عاملی برای رشد بازار شرق توصیف میکنند.
بسیاری معتقدند عملکرد شرکت یوبیسافت نشان میدهد هنوز از حاشیههای Assassin’s Creed Shadows درس لازم را نگرفته است. طبق گزارشها، بازی Assassin’s Creed Shadows به عنوان آخرین بازی از سری مشهور Assassin’s Creed، عملکردی ناامیدکننده داشته و به یکی از بزرگترین شکستهای این مجموعه تبدیل شده است. اکنون طرفداران نگرانند که ریمیک Prince of Persia نیز به مسیر مشابهی کشیده شود، خصوصاً اگر مشکلات طراحی شخصیتها و فاصله گرفتن از کانسپتهای اولیه ادامه یابد.
http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/787380/طراحی-شخصیتهای-ریمیک-Prince-of-Persia-جنجال-آفرید