سیاست و بازاریابی - گیم فا /سونی امروز مدل جدید PS5 با محدودیت زبانی را در ژاپن عرضه میکند که میتواند در حساسترین زمان ممکن وارد بازار شود.
طبق جدیدترین آمار ارائه شده توسط نشریه Famitsu، کنسول PS5 طی هفته گذشته در ژاپن تنها 5٬855 واحد فروخته است. این رقم حتی با در نظر گرفتن احتمال کاهش فروش پیش از عرضه مدل ارزانقیمت جدید، در برابر فروش 101٬549 واحدی کنسول نینتندو سوییچ 2 در همین بازه زمانی، بسیار پایین به نظر میرسد.
بازار
![]()
نسخه جدید PS5 که به طور خاص برای بازار ژاپن عرضه میشود، دارای قفل زبان بوده و تنها از حسابهای PSN محلی پشتیبانی میکند. هدف از این اقدام، جلوگیری از صادرات کنسول به خارج از کشور، از جمله مناطقی مانند چین، عنوان شده است.
همچنین افت ارزش ین ژاپن در کنار افزایش قیمت سختافزار، ضربه قابل توجهای به کنسول نسل نهمی سونی وارد کرده و باعث شده PS5 فاصلهای چشمگیر با دستگاههای هیبریدی نینتندو پیدا کند.
در گزارشهای اخیر اشاره شده بود که مدیریت پیشین پلی استیشن توجه چندانی به بازار داخلی ژاپن نداشت، اما هیدئاکی نیشینو (Hideaki Nishino)، مدیرعامل جدید، تلاش میکند تا جایگاه این برند را در خاک خود بهبود دهد.
اگرچه بعید به نظر میرسد که سونی بتواند در کشور خود برتری نینتندو را از میان بردارد، اما انتظار میرود مدل جدید PS5، که قیمت آن را از 72,980 ین (حدود 473 دلار) به 55,000 ین (حدود 350 دلار) کاهش میدهد، دستکم بتواند موج جدیدی از رشد و استقبال را برای این کنسول ایجاد کند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/787233/افت-شدید-فروش-PS5-در-ژاپن؛-سونی-به-دنبال-برنامهای-برای-بهبود-اوضاع-است