سیاست و بازاریابی - زومیت / وضعیت سامسونگ در بخشهای مختلف بازار موبایل هند چندان خوب نیست.
مدتی پیش مشخص شد که سامسونگ در سهماههی سوم سال 2025 تعداد کمتری گوشی بهبازار هند عرضه کرده و اکنون جایگاه دوم این بازار را هم از دست داده است.
بازار
![]()
براساس آخرین گزارش IDC، سامسونگ در سهماههی سوم سال 2025 با سهم 12٫6 درصدی، رتبهی سوم بازار موبایل هند را بهخود اختصاص داده است. باوجود رشد سالانهی 6٫3 درصدی، سامسونگ عملکرد ضعیفتری از رقبا داشته.
ویوو و اوپو بهترتیب 18٫3 و 13٫9 درصد از سهم بازار موبایل هند را بهخود اختصاص دادهاند و در رتبههای اول و دوم ایستادهاند. رشد سریع اوپو باعث سقوط سامسونگ به رتبهی سوم شده است.
اپل حالا در بازار موبایل هند سهم 10٫4 درصدی دارد و رشد 25٫6 درصدی را نسبتبه سهماههی سوم سال 2024 تجربه میکند. چنین رشدی باعث صعود کوپرتینوییها از رتبهی ششم به چهارم شده است.
سامسونگ در سهماههی دوم سال 2025 بیشترین سهم را در بازار گوشیهای هوشمند فوقپریمیوم هند (بالاتر از 800 دلار) داشت. این وضعیت در سهماههی سوم تغییر کرده است و اکنون اپل در جایگاه اول و سامسونگ در جایگاه دوم قرار دارد.
غول فناوری کرهای در سهماههی سوم سال 2025 به رتبهی اول در بازار گوشیهای میانرده (200 تا 400 دلار) رسیده است. سامسونگ بهاینزودیها گوشی جدید معرفی نمیکند و احتمالاً وضعیتش در کوتاهمدت تغییر نخواهد کرد.
http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/786925/اوپو-از-سامسونگ-عبور-کرد؛-سقوط-غول-کرهای-به-رتبه-سوم-بازار-موبایل-هند