سیاست و بازاریابی - زومیت / پایان عمر ویندوز 10 خریداران را نه به سمت ویندوز 11 بلکه به سمت شرکت رقیب و مک کشاند.
پایان پشتیبانی از ویندوز 10 به بزرگترین موج جایگزینی کامپیوترهای شخصی در سالهای اخیر منجر شد. اپل یکی از اصلیترین برندگان این تحول بود؛ چون سرعت رشد فروش مکها افزایش یافته است.
بازار
![]()
بر اساس گزارش جدید کانترپوینت، حدود 40 درصد از کامپیوترهای شخصی فعال در جهان هنوز از ویندوز 10 استفاده میکنند و با فرارسیدن موعد پایان پشتیبانی، بسیاری از کاربران تجاری و خانگی در حال نوسازی سیستمهای خود هستند.
روند مرگ ویندوز 10، رشد فروش را برای بیشتر برندهای بزرگ بههمراه داشت و مک یکی از موفقترینها بود. فروش جهانی مک در سهماههی سوم، 14٫9 درصد نسبتبه سال گذشته افزایش یافت که ناشی از تقاضای بالا برای مکبوکهای جدید و افزایش استفاده از سختافزار اپل در بخش سازمانی بود.
لنوو همچنان بزرگترین فروشندهی کامپیوترهای شخصی در جهان باقی ماند و رشد سالانهی 17٫4 درصدی را تجربه کرد. ایسوس با رشد 14٫1 درصدی در رتبهی بعد قرار دارد و اچپی با افزایش 10٫3 درصدی، عمدتاً بهدلیل گسترش در بازار تجاری، جایگاه سوم را حفظ کرد.
در مقابل، دل با کاهش 0٫9 درصدی در مقایسه با سال قبل مواجه شد. کانترپوینت میگوید، پنج برند بزرگ در مجموع حدود 75 درصد از بازار جهانی کامپیوترهای شخصی را در اختیار دارند، در حالیکه سهم برندهای کوچکتر ثابت مانده یا کاهش یافته است.
کانترپوینت اشاره میکند که شرکتهای سازندهی کامپیوتر اکنون در حال عرضهی سیستمهایی با واحدهای پردازش عصبی (NPU) و قابلیتهای هوش مصنوعی یکپارچه هستند.
هوش مصنوعی هنوز به محرک اصلی فروش در مقیاس بزرگ تبدیل نشده؛ اما بسیاری از خریداران سازمانی در حال لحاظکردن الزامات مرتبط با هوش مصنوعی در خریدهای آیندهشان هستند تا پیش از فراگیرشدن هوش مصنوعی، نیاز به بازنشستکردن دستگاههای تازهخریداریشده پیدا نکنند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/786382/پایان-پشتیبانی-از-ویندوز-10-به-نفع-اپل-تمام-شد