سیاست و بازاریابی
تجهیز پستچی‌های «آمازون» به عینک هوشمند
پنجشنبه 1 آبان 1404 - 15:18:03
سیاست و بازاریابی - ایسنا / عینک هوشمند «آمازون» با هوش مصنوعی به رانندگانش کمک می‌کند تا بسته‌های خود را سریع‌تر تحویل دهند.
شرکت آمازون(Amazon) فاش کرده است که در حال حاضر روی عینک‌های هوشمندی کار می‌کند که برای رانندگان تحویل کالا طراحی شده‌اند و گزارش‌های قبلی در مورد این پروژه را تأیید می‌کند.
بازار
به نقل از انگجت، این شرکت اعلام کرده است که این عینک‌ها از قابلیت‌های حسگر مبتنی بر هوش مصنوعی و بینایی رایانه‌ای برای تشخیص آنچه دوربین‌هایشان می‌بینند، استفاده می‌کنند. سپس رانندگان از طریق نمایشگر سربالا(HUD) در این عینک که درست در لنز آن تعبیه شده است، راهنمایی دریافت می‌کنند.
بر اساس اعلام آمازون، مدتی است که روی این عینک‌ها کار می‌شود و صدها راننده تحویل کالا، نسخه‌های اولیه آنها را برای ارائه بازخورد به شرکت، آزمایش کرده‌اند.
این عینک‌ها پس از پارک کردن وسیله نقلیه توسط راننده، به طور خودکار فعال می‌شوند. سپس بسته‌های مناسب برای تحویل را بر اساس موقعیت مکانی کاربران نشان می‌دهند.
پستچی‌ها فهرست بسته‌هایی را که باید بیرون بیاورند، روی نمایشگر HUD مشاهده می‌کنند و عینک حتی می‌تواند به آنها بگوید که آیا بسته مناسب را از میان انبوه بسته‌های خود بیرون می‌آورند یا خیر.
وقتی آنها از وسیله نقلیه خود پیاده می‌شوند، عینک‌ها ناوبری مرحله به مرحله را به آدرس تحویل نمایش می‌دهند و همچنین خطرات موجود در طول مسیر را به آنها نشان می‌دهند و همچنین به آنها در پیمایش مکان‌های پیچیده مانند مجتمع‌های آپارتمانی کمک می‌کنند. به عبارت ساده، این دستگاه به آنها اجازه می‌دهد آدرس‌های تحویل را پیدا کنند و بسته‌ها را بدون نیاز به استفاده از تلفن‌هایشان تحویل دهند. رانندگان حتی می‌توانند با این پوشیدنی، مدارک تحویل را نیز ثبت کنند.
عینک آمازون با جلیقه‌ای جفت می‌شود که مجهز به یک کنترل‌کننده و یک دکمه اضطراری اختصاصی است که رانندگان می‌توانند با فشار دادن آن با خدمات اضطراری در طول مسیر خود تماس بگیرند.
این دستگاه دارای یک باتری قابل تعویض است تا استفاده در تمام طول روز را تضمین کند و در صورت نیازِ رانندگان می‌تواند با لنزهای طبی و انتقالی نیز مجهز شود.
آمازون انتظار دارد نسخه‌های آینده این عینک بتوانند در صورت تحویل بسته به آدرس اشتباه، به رانندگان اطلاع دهند و بتوانند عناصر خطرناک‌تر، مانند وجود حیوان خانگی در حیاط را تشخیص داده و به آنها اطلاع دهند.
در رویداد سالانه‌ای که این شرکت در آن از این دستگاه رونمایی کرد، بریل تومی(Beryl Tomay)، معاون حمل و نقل آمازون گفت که این دستگاه نیاز به مدیریت تلفن و بسته را کاهش می‌دهد و به رانندگان کمک می‌کند مراقب باشند که این امر ایمنی آنها را افزایش می‌دهد. وی همچنین گفت که آمازون در بین آزمایش‌کنندگان، شاهد صرفه‌جویی 30 دقیقه‌ای در زمان برای هر بار استفاده بوده است.
این شرکت چیزی در مورد توسعه عینک‌های هوشمند برای مصرف‌کنندگان نگفته است، اما گزارش قبلی پایگاه The Information حاکی از آن است که این شرکت همچنین روی مدلی برای عموم مردم کار می‌کند که قرار است در اواخر سال 2026 یا اوایل 2027 عرضه شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/786281/تجهیز-پستچی‌های-«آمازون»-به-عینک-هوشمند
بستن   چاپ