سیاست و بازاریابی
اینتل با دو تکنولوژی قدرتمند بار دیگر سراغ رقابت با ای‌ام‌دی و انویدیا رفت
جمعه 18 مهر 1404 - 12:11:32
سیاست و بازاریابی - زومیت / اینتل به‌صورت رسمی فناوری ارتقا مقیاس XeSS 3 را با عملکردی در حد‌واندازه‌ی DLSS انویدیا معرفی کرد.
اینتل به‌صورت رسمی فناوری ارتقا مقیاس XeSS 3 را با پشتیبانی از فناوری تولید چند‌فریمی (مولتی فریم جنریشن) معرفی کرد تا شاهد عملکردی مشابه DLSS انویدیا باشیم. کاربران کارت‌های گرافیک Arc به‌زودی مزایای XeSS 3 را تجربه خواهند کرد.
بازار
بازی‌هایی که با فناوری مولتی فریم جنریشن سازگاری دارند می‌توانند سه یا چهار فریم اضافی بین دو فریم اصلی رندرشده تولید کنند و چنین چیزی در نهایت باعث افزایش چشمگیر نرخ‌ فریم بازی‌ها می‌شود.
برای مثال، بازی‌ Dying Light: The Beast در آزمایش‌های اینتل به‌صورت پیش‌فرض با نرخ 30 فریم‌بر‌ثانیه اجرا می‌شد؛ اما با فعال‌سازی قابلیت مولتی فریم جنریشن XeSS 3، این عدد به 130 فریم‌بر‌ثانیه افزایش پیدا کرد و هیچ اثری از پارگی تصویر هم مشاهده نشد.
فناوری مولتی فریم جنریشن همیشه منجر به روان‌تر‌شدن بازی‌ها نمی‌شود و گاهی اوقات می‌تواند نرخ تأخیر را به‌صورت چشمگیری بالا ببرد و گیمر‌ها را آزار بدهد. طبیعتاً فناوری XeSS-MFG اینتل هم همین مشکل را دارد؛ اما دقیقاً مشخص نیست در چه حدی.
هر دو فناوری DLSS 4 MFG و XeSS-MFG انویدیا و اینتل به‌شدت به الگوریتم‌های هوش مصنوعی وابسته هستند. گرافیک‌‌های سری Alchemist و Battlemage اینتل از واحد‌های XMX برای اجرای تکنولوژی مولتی فریم جنریشن استفاده می‌کنند.
فناوری XeSS-MFG اینتل در شرایط کنترل‌شده عملکرد بسیار خوبی از خود به‌نمایش گذاشت و هیچ ایراد مشهودی نداشت، حتی نرخ تأخیر ورودی هم در سطح تحسین‌برانگیزی بود. در هر صورت، هنوز مشخص نیست که فناوری ارتقا مقیاس XeSS 3 در استفاده‌های واقعی چه عملکردی خواهد داشت.
فناوری XeSS 3 MFG با طیف بسیار گسترده‌ای از کارت‌های گرافیک Arc اینتل سازگاری دارد و حتی گرافیک‌های نسبتاً قدیمی تیم آبی هم هیچ مشکلی در اجرای آن نخواهند داشت. این درحالی است که انویدیا فناوری مولتی فریم جنریشن را فقط برای خانواده‌ی RTX 50 درنظر گرفته.
XeSS 3 MFG حتی روی گرافیک یکپارچه‌ی تراشه‌های سری پنتر لیک هم عملکرد بسیار خوبی داشت. این فناوری علاوه‌بر معماری گرافیکی جدید Xe3، با معماری Xe2 هم سازگاری دارد و در آینده‌‌‌ای نزدیک به گرافیک‌های قدیمی‌تر Xe1 هم راه خواهد یافت.
فناوری ارتقا مقیاس XeSS اینتل همیشه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است؛ اما توسعه‌دهندگان بازی‌های به‌دلیل سهم ناچیز تیم آبی در بازار کارت گرافیک، به‌هیچ عنوان در حدو‌اندازه‌ی فناوری‌های FSR ای‌ام‌دی و DLSS انویدیا به آن اهمیت نمی‌دهند.
اینتل می‌گوید فناوری XeSS 3 MFG درحال حاضر فقط به گرافیک‌های Arc تعلق دارد. با اقدام جدید اینتل، فعلاً فقظ AMD فناوری اختصاصی برای مولتی فریم جنریشن معرفی نکرده است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/785853/اینتل-با-دو-تکنولوژی-قدرتمند-بار-دیگر-سراغ-رقابت-با-ای‌ام‌دی-و-انویدیا-رفت
بستن   چاپ