سیاست و بازاریابی
سری Call of Duty در بخش عجیبی از E-Sports سوم شد
شنبه 4 مرداد 1404 - 10:51:13
سیاست و بازاریابی - گیم فا / علیرغم زمان فعالیت بیشتر (به عنوان یک فرنچایز) نسبت به بسیاری از محبوب‌ترین بازی‌های دنیای E-Sports، Call of Duty همواره در جدول جهانی عناوین با چالش مواجه بوده است.
در داده‌های تازه منتشر شده از Abios و Kambi در Global Esports Betting Monitor، مشخص شد که Call of Duty در یک زمینه حیاتی در حال پیشرفت است. Global Esports Betting Monitor Sharpr با ترکیب داده‌ها و بینش‌های Abios و Kambi، به شرط‌بندان تصویر روشنی از وضعیت شرط‌بندی E-Sports ارائه می‌دهد.
بازار
این داده‌ها نشان دادند که حجم شرط‌بندی روی Call of Duty نسبت به سال گذشته دو برابر شده و از 1.7% به 2.9% از کل حجم شرط‌بندی E-sports در جهان رسیده است. یک آمار قابل توجه این بود که در آمریکای شمالی، Call of Duty اکنون سومین بازی محبوب در زمینه شرط‌بندی E-Sports است.
در آمریکای شمالی، 12.2% از کل حجم شرط‌بندی در نیمه اول سال 2025 به بازی Call of Duty اختصاص داشت. این فرنچایز کمی از VALORANT پیشی گرفت که 11.5% از سهم بازار آمریکای شمالی را به خود اختصاص داده بود. League of Legends با سهم چشمگیر و باورنکردنی 42.3% از بازار، حکومت می‌کند.
انتشارات Sharpr توضیحی ارائه داد که نشان می‌دهد چرا و چگونه Call of Duty در این زمینه موفق شده است:
شرط‌بندی روی Call of Duty در انحصار آمریکای شمالی قرار دارد: این عنوان در نیمه اول سال 2025 سهم 12.2% از کل حجم شرط‌بندی را داشته، در حالی که در سایر مناطق کمتر از 3% بوده است.
مدل مبتنی بر شهرها به CDL جایگاه منحصربفردی در آمریکای شمالی می‌دهد: در حالی که لیگ Call of Duty ممکن است در سطح جهانی با عناوینی مانند CS2 یا League رقابت نکند، اما برندینگ تیم‌های منطقه‌ای آن در آمریکای شمالی (جایی که فرنچایزها به طور انحصاری در آمریکا و کانادا مستقر هستند) مزیت‌هایی دارد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/782359/سری-Call-of-Duty-در-بخش-عجیبی-از-E-Sports-سوم-شد
بستن   چاپ