سیاست و بازاریابی - زومیت / ظاهراً استراتژی مایکروسافت برای انتشار بازیهای انحصاری ایکسباکس روی پلیاستیشن کاملاً موفق بوده است.
مایکروسافت اخیراً گزارش مالی سهماههی خود را منتشر کرد و طبق انتظارات، بخش ابری و سرویسهای آنلاین رشد چشمگیری داشتند. البته آنچه توجه بسیاری را جلب کرد، عملکرد متفاوت ایکس باکس روی پلتفرم خودش و بهخصوص روی پلیاستیشن است.
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در گفتوگو با سرمایهگذاران، آمارهای تازهای از عملکرد ایکسباکس ارائه داد که یکی از آنها بهشدت غافلگیرکننده بود. طبق گزارش مایکروسافت، ایکسباکس اکنون بزرگترین ناشر بازی روی پلیاستیشن محسوب میشود. این عنوان براساس آمار پیشخریدها و پیشنصبها به دست آمده است و بخش بزرگی از آن به بازیهایی مثل ایندیانا جونز، فورتزا هورایزن 5 و DOOM: The Dark Ages مربوط میشود.
بازار
![]()
درآمد محتوایی و خدمات ایکسباکس با 8 درصد رشد نسبت به سال گذشته، بهترین سهماههی سوم تاریخ ایکسباکس را رقم زد. فروش نرمافزار و سرویسهای ایکسباکس نیز با رشد 6 درصدی همراه بود که موفقیت سیاست محتوای مایکروسافت را تأیید میکند.
مایکروسافت در ادامهی سال با بازیهایی مثل DOOM: The Dark Ages و نسخهی بازسازیشدهی Elder Scrolls IV: Oblivion بهدنبال حفظ کاربران گیم پس است. این شرکت در Xbox Showcase 2025 که 18 خرداد 1404 برگزار میشود، برنامههای آیندهی خود را برای پلتفرمهای ایکسباکس، پلیاستیشن و حتی نینتندو سوییچ 2 اعلام خواهد کرد.
مایکروسافت با دستاوردهای اخیر خود نهتنها رقیب را در خانهاش شکست داده، بلکه آیندهای متنوعتر و جهانیتر را برای برند ایکسباکس ترسیم کرده است.
http://www.PoliticalMarketing.ir/Fa/News/775689/ایکسباکس-حالا-بزرگترین-ناشر-پلیاستیشن-است