سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

ویژگی‌هایی که می‌توانند اندروید 14 را به سیستم عامل کامل‌تری تبدیل کنند نکات خواندني

ویژگی‌هایی که می‌توانند اندروید 14 را به سیستم عامل کامل‌تری تبدیل کنند
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / اگرچه زمان زیادی تا عرضه اندروید 14 باقی مانده، ولی در ادامه مطلب به 7 ویژگی برتر برای ورود به این سیستم عامل اشاره می‌کنیم.
اگرچه اندروید 13 هنوز به دست همه کاربران نرسیده است، ولی توسعه‌دهندگان هرگز متوقف نمی‌شوند. همین حالا احتمالا مشخص شده که اندروید 14 چه مسیری را باید طی کند و به همین منظور ما هم در مطلبی قصد داریم ببینیم که چه ویژگی‌هایی می‌توانند به نسخه بعدی این سیستم عامل بروند و آن را به آپدیت بهتری تبدیل کنند.
مطلب پیش رو با در نظر گرفتن نسخه خام اندروید نوشته شده است. در نتیجه، برخی از این ویژگی‌ها ممکن است در شماری از پوسته‌های خاص این سیستم عامل وجود داشته باشد. با این حال، ملاک ما نسخه خام اندروید است که در اختیار همه شرکت‌ها قرار داده می‌شود و ارائه بعضی از ویژگی‌های آن برای تولیدکنندگان ضروری خواهد بود. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
بازگشت ویجت‌های لاک اسکرین
با معرفی لاک اسکرین جدید آیفون در سیستم عامل iOS، طبیعی است که بسیاری از کاربران اندروید هم بخواهند به امکانات بیشتری در این بخش دسترسی داشته باشند. اگرچه اندروید در گذشته ویجت‌ها را روی لاک اسکرین ارائه می‌کرد، اما از نسخه 4.4 یا کیت کت به بعد دیگر شاهد این ویژگی نبودیم.

سیاست و بازاریابی

سیاست و بازاریابی

با این حساب، حالا که اپل دوباره بحث درباره ویجت‌های لاک اسکرین را داغ کرده، اصلا بعید نیست که گوگل هم به سال‌ها قبل برگردد و رویه‌ای را که متوقف کرده بود، از سر بگیرد. فراموش نکنیم که این شرکت با معرفی اندروید 12 شیوه نمایش ویجت‌ها در داخل سیستم را به کلی متحول کرد.
ارائه ویجت‌های چندتایی
اپل در سیستم عامل خود قابلیتی را ارائه کرد که اجازه می‌دهد چند ویجت را در یک کادر داشته باشید و به راحتی بتوانید بین آن‌ها سوایپ کنید. این قابلیت یکی از چیزهایی است که می‌تواند سیستم ویجت‌های اندروید را کامل‌تر از قبل کند.
البته گفتنی است که گوگل ویجتی به نام At a Glance را دارد که اجازه می‌دهد به رویدادهای آتی، دستگاه‌های متصل، هشدارهای آب و هوایی و چند چیز دیگر دسترسی سریع داشته باشید. با این حال، قابلیت جامعی که امکان نمایش پشته‌ای ویجت‌ها را فراهم کند، هنوز در دسترس کاربران اندروید قرار نگرفته است.
برگرداندن سوئیچ‌های وای فای و اینترنت موبایل
گوگل در اندروید 12 تصمیم گرفت گزینه‌های وای فای و اینترنت موبایل را در بخشی به نام Internet در یک گروه قرار دهد. با این کار، حالا فرآیند قطع و وصل اینترنت کار سخت‌تری شده است. چون یک قدم با دسترسی سریع به این گزینه‌ها فاصله پیدا کرده‌اید.

سیاست و بازاریابی


اگر گوگل صدای کاربران را شنیده باشد، احتمالا این ویژگی را به حالت قبلی خود برمی‌گرداند تا افراد بتوانند به‌صورت جداگانه امکان فعال و غیرفعال‌ کردن اینترنت وای فای و موبایل را داشته باشند.
کمک به سریع‌تر شدن لانچرهای شخص ثالث
از زمانی که گوگل مسیریابی ژستی را در اندروید 10 معرفی کرد، لانچرهای شخص ثالث با مشکل مواجه شدند. چون لانچر پیش‌فرض دستگاه خیلی بهتر از نمونه‌های شخص ثالث با سیستم هماهنگ شده و جابه‌جایی بین صفحه خانگی، برنامه‌ها و پنل اپلیکیشن‌های باز را بسیار روان‌تر انجام می‌دهد.

سیاست و بازاریابی

ولی اندروید 14 می‌تواند به لانچرهای شخص ثالث اجازه دهد به شکلی عمیق‌تر به سیستم وصل شوند. البته طبیعی است که گوگل کمی از بابت امنیت نگران کاربران باشد و نخواهد چنین امکانی را برای این لانچرها فراهم کند. از طرف دیگر، به لحاظ فنی پیچیدگی‌های زیادی وجود دارد، چون هر تولیدکننده اندرویدی انیمیشن‌ها و متدهای خاص خودش را دارد و ممکن است لازم باشد که هر لانچر سفارشی برای هر گوشی به‌طور جداگانه پیکربندی شود.
بهتر کردن مسیریابی ژستی در اپ‌های شخص ثالث
مشکل دیگری که درباره مسیریابی ژستی وجود دارد، کمی ریشه‌ای‌تر است. اپل در زمینه نمایش جابه‌جایی‌های سیستمی عملکرد بسیار خوبی داشته و مسیریابی‌ها را به شکلی عمیق در سیستم و اپلیکیشن‌ها پیاده‌سازی کرده است، اما این جابه‌جایی‌ها در اندروید با بسیاری از برنامه‌ها مشکل دارند.

سیاست و بازاریابی


اپلیکیشن‌های اندروید محتوای زیر نوار مسیریابی را نشان نمی‌دهند و بخش نسبتا بزرگی از انتهای نمایشگر از دست می‌رود. ولی در iOS، تقریبا همه اپ‌ها محتوا را به زیر این بخش می‌برند و سیستم حالت یکپارچه‌تری دارد. البته در اندروید اندازه صفحات نمایش و نوع پردازنده‌ها بسیار متفاوت است و کار توسعه‌دهندگان را سخت‌تر می‌کند.
«پاولو ریکان»، توسعه‌دهنده اندروید می‌گوید توسعه‌دهندگان در بدترین حالت باید برای هر نوع نمایش تنظیمات متفاوتی را تعریف کنند تا نوار مسیریابی محو شود. پس بدیهی است که خیلی از شرکت‌ها زمان کافی را به این مسئله اختصاص نمی‌دهند و در عوض بودجه خود را صرف توسعه دیگر بخش‌های برنامه خود می‌کنند.
برگرداندن شکل‌ها و فونت‌های سفارشی به پیکسل‌ها
هرچند اندروید 11 رسما امکان تغییر شکل آیکن‌ها، فونت‌ها و بخشی از رنگ پنل نوتیفیکیشن‌ها را به گوشی‌های پیکسل آورد، این ویژگی‌ها در اندروید 12 حذف شد. گوگل در آن سال تصمیم گرفت، بعضی از رنگ‌های سیستم تابع تم رنگی والپیپر باشد، اما بد نیست که حالا دوباره بخشی از این امکانات شخصی‌سازی در اختیار کاربران قرار بگیرد.

سیاست و بازاریابی


با توجه به این که Material You حالا دارد به بلوغ می‌رسد و بیش از قبل انعطاف‌پذیر و قابل شخصی‌سازی می‌شود (همان طور که در اندروید 13 این اتفاق افتاد)، دور از ذهن نیست که اندروید 14 دوباره امکان تغییر شکل آیکن‌ها و فونت‌ها را ارائه کند.
افزودن کنترل‌های مناسب برای حریم خصوصی در اپ‌ها
اپل کنترل‌های جذابی را در زمینه حریم خصوصی به iOS 14.5 اضافه کرد و اپ‌ها مجبور شدند برای ایجاد مدل‌های تبلیغاتی دقیق‌تر از کاربران مجوز بگیرند. با وجود این که عرضه چنین قابلیتی در اندروید هم بسیار کاربردی خواهد بود، ولی بعید به نظر می‌رسد که این شرکت به اندازه اپل در این زمینه سخت‌گیری کند.

سیاست و بازاریابی

اهالی ماونتین ویو فعلا مشغول کار روی Privacy Sandbox هستند که هم منافع کاربران و هم سرویس‌های تبلیغاتی را در نظر می‌گیرد. این سیستم قرار است امکان نمایش تبلیغات شخصی‌سازی‌شده را فراهم کند، اما این کار را بدون ردیابی کامل کاربران انجام دهد.
نباید فراموش کنیم که تبلیغات یکی از تجارت‌های اصلی گوگل است، بنابراین راهکاری مثل iOS 14.5 با منافع این شرکت در تضاد خواهد بود. با این حال، همچنان می‌توانیم امیدوار باشیم که قابلیت‌های حریم خصوصی بیشتری در اختیار کاربران اندروید 14 قرار بگیرد تا افراد بتوانند کنترل بیشتری روی دسترسی اپ‌ها داشته باشند.
با توجه به این که هنوز حدود یک سال کامل تا عرضه اندروید 14 باقی مانده است، در این مدت احتمالا تغییراتی زیادی در توسعه این سیستم عامل اتفاق می‌افتد. به نظر شما جای چه قابلیتی در آپدیت بعدی اندروید خالی است؟

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/243016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد