سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پالایش کشور:

تولید فرآورده‌های نفتی کاهش نیافته است/ تولید با حداکثر ظرفیت در همه پالایشگاه‌های نفت کشور وزارت نفت

تولید فرآورده‌های نفتی کاهش نیافته است/ تولید با حداکثر ظرفیت در همه پالایشگاه‌های نفت کشور
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پالایش کشور ضمن تکذیب کاهش تولید فرآورده‌های نفتی کشور گفت: هم‌اکنون پالایش نفت و تولید فرآورده‌های نفتی در تمامی پالایشگاه‌های نفت کشور با حداکثر ظرفیت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شانا، ناصر عاشوری در نشستی خبری که بعدازظهر امروز، دوشنبه (24 مرداد) با حضور نمایندگان رسانه‌های خبری در محل این انجمن برگزار شد، افزود: ما در تنوع سبد محصولات نوسان داریم، اما این نوسان به‌دلیل تامین نشدن خوراک نیست، بلکه بسته به نیاز جامعه و اعلام دولت است.
وی با تاکید بر این که به هیچ عنوان کاهش تولید فرآورده در پالایشگاه‌های کشور نداریم، گفت: هم‌اکنون ظرفیت پالایش نفت کشور 2 میلیون و 200 هزار بشکه در روز است و هیچ کاهشی در سال 1401 گزارش نشده است.
وی با اشاره به فعالیت حداکثری پالایشگاه‌های نفت کشور درباره میزان تولید فرآورده کشور گفت: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه 90 تا 100 میلیون لیتر بنزین و حدود 100 میلیون لیتر نفت گاز در کشور تولید می‌شود و میزان تولید دیگر فرآورده‌های اصلی نیز مطابق با برنامه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی است.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پالایش کشور بیان کرد: پالایشگاه‌ها پروژه‌های افزایش ظرفیت را از سال‌های گذشته در دستور کار قرار داده‌اند؛ افزایش کیفیت فرآورده‌های نفتی نیز در همه پالایشگاه‌ها تعریف شده که حدود 60 تا 70 درصد این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.
عاشوری ضمن تکذیب دریافت بنزین از پتروشیمی‌ها گفت: ما خودمان تولیدکننده هستیم و به هیچ وجه از واحدهای پتروشیمی بنزین دریافت نمی‌کنیم. ممکن است بنزین با فرآیند خاصی در پتروشیمی‌ها تولید شود که به هیچ وجه ارتباطی با صنعت پالایش ندارد و ما بنزین با کیفیت استاندارد مورد تایید وزارت نفت تولید می‌کنیم.
بهینه‌سازی مصرف در دستور کار قرار بگیرد
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پالایش کشور با اشاره به نزدیک شدن مقدار تولید و مصرف بنزین به یکدیگر در کشور بیان کرد: بهینه‌سازی مصرف سوخت در کشور باید در دستور کار قرار گیرد و خودروسازها نیز باید در این باره اهتمام ورزند.
عاشوری سیاست اتخاذشده از سوی دولت برای احداث پتروپالایشگاه‌های جدید را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در صورتی که احداث و تامین اعتبار و سرمایه‌گذاری پتروپالایشگاه 300 هزار بشکه ای شهید سلیمانی و طرح مروارید مکران و افزایش ظرفیت 150 هزار بشکه‌ای پالایشگاه به سرعت در دستور کار قرار بگیرد، در زمینه جبران فاصله تولید و مصرف امیدبخش خواهد بود.
وی تاکید کرد: هم‌اکنون ظرفیت تولید تکمیل است و بیشتر از این نمی‌توانیم افزایش دهیم و ما نیز تاکید می‌کنیم که اگر مصرف همچنان افزایش یابد و سیاست‌های کنترل مصرف در دستور کار قرار نگیرد، ما در ابتدای سال 1402، قطعا واردکننده بنزین خواهیم شد.
حمایت انجمن صنفی از طرح‌های توسعه‌ای صنعت پالایش
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پالایش کشور ضمن تاکید بر حمایت انجمن صنفی صنعت پالایش نفت کشور از طرح‌های توسعه‌ای نظام، دولت و مجلس در صنعت پالایش تصریح کرد: انجمن صنفی صنعت پالایش از پتروپالایشگاه‌های جدید همچون دیگر واحدهای بزرگ و کوچک پالایشی حمایت کرده و تمامی این واحدها از حمایت‌های حقوقی و اداری ما بهره‌مند خواهند شد.
عاشوری گفت: حمایت از واحدهای کوچک پالایشی که خوراک آن ها نفت خام و میعانات گازی است، از سال 99 در دستور کار انجمن قرار گرفته و تعدادی از این واحدها نیز عضو انجمن شده‌اند.
وی ضمن تاکید بر توجیه فنی و اقتصادی این واحدهای پالایشی با توجه به بازگشت سرمایه زودهنگام و اشتغالزایی در صنعت نفت کشور گفت: هم‌اکنون دانش فنی راه‌اندازی این واحدهای پالایشی در صنعت پالایش کشور از صفر تا صد وجود دارد.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پالایش کشور با اشاره با ایجاد کارگروهی برای بررسی دقیق شرایط این واحدها افزود: شرایط عضویت در انجمن سختگیرانه است و ما به دقت خوراک و محصولات تولیدی این واحدها را بررسی می‌کنیم.
عضویت سه واحد جدید پتروپالایشگاهی در انجمن صنفی صنعت پالایش نفت
عاشوری از عضویت سه واحد جدید پتروپالایشی در انجمن صنفی صنعت پالایش نفت خبر داد و گفت: پالایشگاه نفت آفتاب با ظرفیت 30 هزار بشکه‌ای، پالایش نفت قشم و پتروپالایش خورشید زاگرس با ظرفیت پالایش 5 هزار بشکه در روز از جمله این واحدها هستند که شرایطشان موردقبول کارگروه و هیات مدیره قرار گرفته و به عضویت انجمن درآمده‌اند.
حمایت انجمن صنفی صنعت پالایش برای تامین 100 درصدی تجهیزات موردنیاز صنعت پالایش از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی
وی با اشاره به این که حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از سال‌های گذشته در دستور کار ما قرار گرفته است، افزود: در دو سال گذشته حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار انجمن قرار گرفته است و ماه آینده نیز گردهمایی یک روزه‌ای را با هماهنگی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با موضوع جایگاه شرکت‌های پالایشی و نقش و حمایت آنها از شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار خواهیم کرد.
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پالایش کشور بیان کرد: در جریان عملیات تعمیرات اساسی یک پالایشگاه بیش از 24 هزار قطعه تعویض می‌شود که هم‌اکنون 75 درصد این قطعات به دور از هر گونه هیاهو از این شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تامین می‌شود.
عاشوری افزود: تلاش می‌کنیم خرید 25 درصد از تجهیزات باقیمانده موردنیاز از شرکت‌های داخلی دانش بنیان را نیز با حمایت از این شرکت‌ها و ساخت داخل تحقق ببخشیم و این امر به صورت ویژه در دستور کاری سال 1401 انجمن قرار گرفته است تا با حمایت عملی از این شرکت‌ها، افزون بر تقویت منابع مالی موردنیاز، آن‌ها را به‌صورت پایدار در زمینه تولید تجهیزات فعال کنیم و مدیران عامل و هیئت‌های مدیره پالایشگاه‌ها را نیز متقاعد کردیم که با این شرکت‌ها در زمینه خرید تجهیزات ساخت داخل همکاری داشته باشند.
به گزارش شانا، هم‌اکنون 9 پالایشگاه به جز پالایشگاه آبادان عضو انجمن صنفی صنعت پالایش نفت کشور هستند که وظیفه تولید 6 فرآورده اصلی و 41 فرآورده ویژه را به‌عهده دارند؛ این انجمن علاوه بر تنظیم تولید فرآورده‌های نفتی در میان این واحدهای پالایشی، پیگیری حقوق کارکنان و کارگران پالایشگاه‌ها و اتخاذ سیاست‌های یکپارچه‌سازی در این زمینه، ایجاد وحدت رویه در عرضه کالاهای ویژه در بورس و جلوگیری از کم‌فروشی و یا گران فروشی فرآورده را به‌عهده دارد و همه پالایشگاه‌ها نیز موظف به اجرای سیاست‌های اتخاذ شده این انجمن در زمینه تعیین نرخ فرآورده هستند.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/241528/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

قابلیت انقلابی واتساپ معرفی شد؛ انتقال فایل بدون نیاز به اینترنت

از هوش مصنوعی تا تماس ویدیویی؛ قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن را ببینید

قابلیت عجیب P70 پرو را ببینید؛ عضو پرآوازه خانواده هواوی

طرح تعویض رایگان سامسونگ برای گوشی هایی که این مشکل را دارند

برنامه/ فکرتان را به یک اثر هنری تبدیل کنید

نمایش داستان مرموز بازی INDIKA در تریلر جدید

این ویژگی امنیتی اندروید 15 شما را از اپلیکیشن‌های مشکل‌دار نجات می‌دهد

تعهد شرکت‌های پیشرو در هوش مصنوعی برای حفاظت از کودکان

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

با گوشی جدید هواوی می‌توان بدون اینترنت تصویر ارسال کرد!

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند جان شما را نجات دهد

مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

فوری: رئیس‌جمهور آمریکا قانون فیلترشدن تیک‌تاک را امضا کرد

نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند

ستاره هایی که درآسمان میبینیم چه اندازه ای هستند؟

افشای مشخصات پردازنده‌های اسنپدراگون X پلاس کوالکام

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

خانواده شهدا پرچمداران اصلی ایثار و شهادت هستند/ نسل امروز نیازمند آشنایی با شهدا

مادسازان بازی GTA 5 را روی کنسول نینتندو سوییچ اجرا کردند

ریلمی 2 گوشی جدید و هیجان‌انگیز با نمایشگر 120 هرتز رونمایی کرد

گوشی پولستار رونمایی شد؛ وقتی خودروسازان وارد بازار موبایل می‌شوند

درآمد 5 میلیارد تومانی یکی از کاربران تلگرام با فروش نام کاربری!

هیتلر برای چه به دنبال برج ایفل بود؟

تلسکوپ فضایی جیمز وب شواهدی از وجود حیات را کشف کرده است

آپدیت بزرگ فتوشاپ؛ حالا می‌توانید با هوش مصنوعی تصاویر خلاقانه بسازید

مدل ویژه وان پلاس واچ 2 با رنگ جذاب رونمایی شد

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

همه‌جا پای یک ژن در میان است؛ حتی در لذت از موسیقی!

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»

نشست هم‌اندیشی تشکل‌های ایثارگری با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

احیای نظریه مکانیک کوانتومی؛ واضح‌ترین تصویری که تاکنون از اتم‌‌های منفرد ثبت شده است

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گام بلند دانشمندان در درمان سرطان/ لیپیدها زیر ذره‌بین می‌روند!

موشک «فالکون 9» یک رکورد جدید را ثبت کرد

عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک دمبل فضایی!

نشست مقدماتی اجرای برنامه عملیاتی در بنیاد شهرستان‌های استان تهران برگزار شد

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟