سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

وزیر ارتباطات نسخه جدید طرح صیانت را با مهر محرمانه به رییس مجلس داد نکات خواندني

وزیر ارتباطات نسخه جدید طرح صیانت را با مهر محرمانه به رییس مجلس داد
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - اقتصاد آنلاین / وزیر ارتباطات در دیدار با رییس مجلس نسخه جدیدی از طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی ارائه داده است که گفته می‌شود 30درصد با طرح فعلی متفاوت است. این طرح که در اختیار رییس مجلس قرار گرفته، هنوز منتشر نشده است.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پیوست، در ادامه بررسی طرح صیانت در کمیسیون مشترک مجلس، امروز (8 آذر) و در نهمین جلسه این کمیسیون عنوان شد که عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ابوالحسن فیروزآبادی رییس مرکز ملی فضای مجازی در جلسه‌ای با محمدباقر قالیباف رییس مجلس، نظرات خود را درباره طرح صیانت اعلام و همچنین وزیر ارتباطات نسخه جدیدی از این طرح ارائه کرده است. این نسخه که به گفته رییس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، مهر محرمانه دارد تاکنون منتشر نشده؛ اما امیر خوراکیان، معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی، می‌گوید 30 درصد با طرح فعلی تفاوت دارد.
در جلسه نهم بررسی طرح صیانت که با حضور نمایندگانی از مرکز ملی فضای مجازی، صداوسیما، سازمان نصر کشور و وزارت ارتباطات برگزار شد، نمایندگان درباره پیشنهادهای مختلف ارائه‌شده برای اصلاح طرح صیانت بحث کردند، اما در نهایت به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای جلسه، رأی‌گیری دباره این پیشنهادها به جلسه فردا (9 آذر) موکول شد.
پیشنهادهای منتشرنشده
در جلسه امروز نماینده صداوسیما نیز از ارسال نامه رییس این سازمان به رییس مجلس خبر داد. به گفته او، جبلی رییس صداوسیما در این نامه 6بندی خواستار اصلاحاتی در طرح صیانت شده است که تعاریف خدمات پایه کاربردی و اختیارات کمیسیون عالی تنظیم مقررات از این جمله هستند؛ اما تقی‌پور رییس کمیسیون طرح صیانت از وجود این نامه ابراز بی‌اطلاعی کرد.
تقی‌پور در این جلسه در واکنش به تذکر یکی از نمایندگان درباره اصلاحات وزارت ارتباطات در طرح صیانت گفت: «آقای زارع‌پور در نامه‌ای که احصا کرده بودند، مهر محرمانه زدند. به همین خاطر من آن نامه را نخواندم. البته به نظر من موضوع محرمانه‌ای وجود نداشت. ما حتماً به محتوای نامه توجه می‌کنیم. در این نامه اشاره شده بود که نظراتی در سطح جامعه در مورد این طرح وجود دارد و فرصتی فراهم شود و نظرات منتقدان طرح شود.»
تقی‌پور همچنین تاکید کرد با توجه به اینکه درخواست جلسه از سوی وزارت ارتباطات با رییس مجلس بوده، اطلاع‌رسانی به اعضای کمیسیون مشترک صورت نگرفته است.
دفاع از پیشنهاد وزارت ارتباطات
در این جلسه امیر خوراکیان، معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی، گفت: «ما در مرکز ملی فضای مجازی در همه مراحل در پشت صحنه حضور داشتیم و بحث‌های کارشناسی بسیاری شد. در این مورد دو بحث مطرح است. اول نظرات دولت است که در جلسه امروز مشخص شد، نظرات دولت برای اعضای کمسیون مهم است. در نامه آقای زارع‌پور ویرایش جدیدی از طرح وجود دارد که بهتر است به این ویرایش و متن جدید توجه شود.»
او ادامه داد: «دوم نگرانی عمومی جامعه و کسب‌وکارهاست. ما به عنوان مرکز ملی فضای مجازی پیشنهادمان این است که متن جدید مورد توجه قرار بگیرد. البته کمیسیون باید تعیین کند که طرح در چه جلسه‌ای بررسی شود. به هر حال در هر جلسه‌ای که مد نظر شماست بهتر است به این متن توجه شود. این متن جدید 70 درصد با متن قبلی اشتراک معنایی و محتوایی دارد، اما ساختار به گونه‌ای تنظیم شده که جمع‌بندی آن راحت‌تر است.»
همچنین میرزاپور که به نمایندگی از وزارت ارتباطات در جلسات کمیسیون طرح صیانت شرکت می‌کند درباره این طرح و اصلاحات مد نظر وزارت ارتباطات گفت: «اصل این قانون مورد تایید همه ماست و حکمرانی ملی ما در فضای مجازی بایستی استوار شود. بعد از استقرار دولت جدید نیز یک همگرایی در کشور درباره فضای مجازی ایجاد شده است. مرکز ملی فضای مجازی، وزارت ارتباطات، ساترا، صداوسیما و سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این باره جلساتی داشته‌اند.»
او نظام حکمرانی در فضای مجازی را به چهار سطح تقسیم کرد که عبارت است از: شورای عالی فضای مجازی، کمیسیون عالی یا قرارگاه هماهنگی، تنظیم‌گران موضوعی فضای مجازی مثل رگولاتوری و ساترا و در نهایت پلتفرم‌های بومی و سکوهای خدمت‌رسانی.
میرزاپور در ادامه گفت: «نسخه فعلی طرح صیانت سطوح اول و دوم را تا حد خوبی بررسی کرده اما به دو سطح دیگر نپرداخته و تا حدی آن را ضعیف کرده است. در حالی که به خاطر عدم توجه کافی به این نظام چهارسطحی شاهد مشکلات حقوقی و قضایی برای یکی از پلتفرم‌های مطرح کشور هستیم و برای آنها حاشیه درست شده است. اگر معماری حفظ شود، نگرانی پلتفرم‌ها نیز تبدیل به فرصت خواهد شد.»
دولت جرات داشته باشد
در ادامه این جلسه اما رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که برای اولین بار در جلسات کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت شرکت کرده بود با انتقاد از وزارت ارتباطات گفت: «در دولت پیشین، پیشنهاد 20صفحه‌ای برای اصلاح طرح ارائه دادیم که در این طرح لحاظ نشد. نماینده وزارت ارتباطات در لفافه و با ملاحظه صحبت می‌کند اما به صورت رسمی اعلام می‌کنیم با این طرح به هیچ عنوان به سطح چهارم نخواهیم رسید؛ با این وضع کسب‌وکارها نابود می‌شوند. باید فضایی داده شود و در زمان مشخص روی طرح و پیشنهاد وزارت ارتباطات کار کنیم.»
در واکنش به این سخنان تقی‌پور گفت که این کمیسیون نمی‌تواند پیشنهادهای شفاهی تمام 20 هزار شرکت عضور نصر کشور را بشنود و اگر بخش خصوصی پیشنهادهای اصلاحی دارد باید آنها را به صورت مکتوب ارائه کند. به گفته او، تاکنون تنها رضا الفت‌نسب، عضو هیات‌مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، نظرات خود را به صورت مکتوب ارائه کرده است.
لطف‌الله سیاهکلی، سخنگوی کمیسیون مشترک، نیز در این جلسه با اشاره به پیشنهادهای دولت و نحوه بررسی آنها گفت: «ما طرحی را بررسی می‌کنیم، دولت نظر خود را اعلام می‌کند و ما تغییرات را اعمال می‌کنیم. اگر بخواهیم در مورد هر پیشنهادی به‌ مدت طولانی بحث کنیم، اتلاف وقت می‌شود. البته نظر دولت، پیشنهاد کارشناسی است و لایحه نیست. با این پیشنهاد هم اکنون کلی وقت ما گرفته شده است. کاش دولت جرات داشت و لایحه ارائه می‌داد.»
در این جلسه نمایندگان در مورد بررسی پیشنهادهای ارائه‌شده برای اصلاح طرح صیانت بحث کردند اما چون تعداد اعضای حاضر در جلسه به حد نصاب نرسیده بود، رأی‌گیری درباره نحوه ادامه کار به جلسه آینده موکول شد.

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/223802/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

با بزرگترین ستاره شناخته شده آشنا شوید

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

عملیاتی شدن 5 فروند زیردریایی هوشمند با قابلیت تعقیب هدف و نشت‌یابی

تاریخ رونمایی گوشی پرچمدار 2024 سونی لو رفت

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

با این ابرسازه فضایی، یک میلیارد انسان میتونن در فضا زندگی کنن!

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

امروز در فضا ؛ کشف اولین سیارات فراخورشیدی در اندازه زمین توسط تلسکوپ کپلر

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

گوشی پرچمدار 2024 هواوی از اندروید 12 استفاده می‌کند

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

برخی گوشی‌های سری گلکسی S21 سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند

صداهای وحشتناک ثبت شده از اجرام واقعی کیهان

دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

ربات «اطلس» بازگشت!

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

توالت هوشمند 1٫5 میلیارد تومانی در هفته طراحی میلان به‌نمایش درآمد

تراشه Kirin 9010 هواوی با CPU دوازده هسته‌ای معرفی شد

ادعای کارمندان سابق تیک‌تاک: پروژه ذخیره‌سازی داده‌ها در آمریکا تا حد زیادی نمایشی است

علم منتظر معجزه نمی ماند

قابلیت جدید واتساپ: اطلاع از مخاطبانی که اخیراً آنلاین بوده‌اند

خداحافظ نبوغ!

گوگل کارمندان بیشتری را اخراج می کند

هواوی 4 گوشی پرچمدار رونمایی کرد؛ خانواده Pura 70 برای رقابت با آیفون و سامسونگ

کاروان جدید ماهواره‌های «استارلینک» به مدار زمین رفتند

مهلت 24 ساعته اروپا به تیک‌تاک برای توضیح درباره تیک‌تاک لایت

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

گوشی تاشو وان پلاس فلیپ ظاهراً با یک ویژگی خاص از راه می‌رسد

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

صدای زمین را بشنوید

آیا ممکن است چهره صورت‌های فلکی تغییر کند؟

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی