سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

تست و بررسی چری تیگو 8 پرو؛ گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران اخبار

تست و بررسی چری تیگو 8 پرو؛ گران‌قیمت‌ترین شاسی بلند لوکس چینی در بازار ایران
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - هفته گذشته به دعوت شرکت مدیران خودرو از رسانه‌های فعال کشور، فرصتی دست داد تا اعضای زومیت در پیست آزادی جدیدترین محصول چری برای بازار ایران را آزمایش کنند. پیش‌فروش چری تیگو 8 پرو به‌زودی آغاز می‌شود.

چری با اختلافی اندک از جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی هماهنگ با استاندارد جهانی، ظاهر بسیار جذابی دارند و فراتر از انتظار مخاطبان کشورهای مختلف را جذب می‌کنند. بازار ایران هم در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری بوده است. کراس‌اورهای X22 ،X33، تیگو 5 و تیگو 7 و سدان آریزو 5 بخش درخورتوجهی از خودروهای موجود در جاده‌های ایران را تشکیل می‌دهند. با‌این‌اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست. رشد بسیار چشمگیر شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر، به ظهور محصولات لوکس در سبد خودروسازان این کشور منجر شده است. از سال 2018 با معرفی تیگو 8، چری هم به سازندگان شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر چینی پیوست تا خودرویی با قابلیت حمل هفت سرنشین داشته باشد. طول، عرض، ارتفاع و فاصله محورهای این محصول به‌ترتیب 4،700، 1،860، 1،746 و 2،710 میلی‌متر است؛ ازاین‌رو، ابعاد تیگو 8 با نسل سوم هیوندای سانتافه موجود در خیابان‌های ایران مشابه است. مدیران خودرو، نماینده رسمی چری چین در ایران، نسخه‌ای از تیگو 8 را زمستان 1396 رونمایی کرد؛ ولی این محصول با ظهور موج جدید تحریم‌های اقتصادی و مشکلات ناشی از کبود ارز در کشور، فرصت عرضه پیدا نکرد. حالا مدیران خودرو تلاش می‌کند تا نسخه ویژه از تیگو 8 با پسوند پرو را سال 1400 پیش‌فروش کند. این خودرو در‌‌مقایسه‌‌با نمونه رونمایی‌‌شده در سال 1396، پیشرانه قوی‌تر و کابین بسیار متفاوتی دارد. طراحی بدنه چری تیگو 8 پرو
در نمای رو‌به‌رو، چراغ‌های اسپرت با حالت تهاجمی وجود دارند. طرفین سپر مه‌شکن‌های LED نصب شده‌اند و اثر چندانی از ادوات ارزان‌قیمت پلاستیکی با رنگ سیاه دیده نمی‌شود. جلوپنجره نیز ترکیبی مشبک با طرحی خلاقانه دارد تا چری تیگو 8 پرو را فراتر از کراس‌اورهای ارزان‌قیمت چینی نشان دهد. در نمای پشت، از چراغ‌های پیوسته در تیگو 8 مدل 2017 خبری نیست و حالا طرح جداگانه با رشته‌های عمودی LED وجود دارند. تیگو 8 پرو 2021 از پشت الهام‌گرفته از هیوندای سانتافه نسل سوم (2014 تا 2020) به‌نظر می‌رسد.

سیاست و بازاریابی

باید اعتراف کرد فضای کابین و داشبورد خودرو فراتر از انتظار است. دو نمایشگر بزرگ با ساختار پیوسته پنل دیجیتال پشت فرمان و رابط سیستم سرگرمی را تشکیل می‌دهند. نمایشگر دیگری هم با صفحه لمسی نزدیک دسته‌دنده وجود دارد. چری تیگو 8 پرو فرمانی مدرن با طرح D و نمای استخوانی دارد و حس کراس‌اور اسپرت را تداعی می‌کند. به‌لطف چرم و مواد نرم در بخش میانی داشبور، هماهنگی بسیار خوبی با صندلی‌ها و تودری‌ها فراهم شده است که چری تیگو 8 پرو را لوکس و ارزشمند جلوه می‌دهد.

سیاست و بازاریابی

یک نوع پیشرانه برای چری تیگو 8 در بازار چین وجود دارد. این مدل را که مدیران خودرو وارد ایران خواهد کرد، به موتور 1٫6 لیتر توربوشارژ با قدرت 194 اسب‌بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر مجهز است. بیشترین قدرت و گشتاور تیگو 8 پرو به‌ترتیب در 5،500 و 2،200 نیوتن‌متر تولید می‌شود. جعبه‌دنده اتوماتیک هفت‌سرعته مجهز به دبل‌کلاچ نقش مهمی در سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر‌‌بر‌‌ساعت 9 ثانیه‌ای برای تیگو 8 پرو ایفا می‌کند. میانگین مصرف سوخت خودرو با استاندارد آلایندگی یورو6 براساس اطلاعات موجود در سایت‌های غیرایرانی، هفت لیتر در صد کیلومتر است که برای خودرویی با وزن خالص 1،550 کیلوگرم، راضی‌کننده خواهد بود. ناگفته نماند این خودرو فقط با سیستم دیفرانسیل جلو (FWD) تولید می‌شود و نهایت سرعتش به 185 کیلومتر‌بر‌ساعت می‌رسد. شایعاتی مبنی‌بر ساخت چری تیگو 8 با پیشرانه دو لیتر توربوشارژ وجود دارد. این موضوع در وب‌سایت مدیران خودرو اشاره شده است؛ اما در بازارهای داخل و خارج چین مثل روسیه، فقط پیشرانه 1٫6 لیتر توربوشارژ برای فروش دیده می‌شود. امکانات رفاهی و ایمنی چری تیگو 8 پرو
تیگو 8 به‌عنوان محصول پرچم‌دار چری در کلاس شاسی‌بلند‌ اندازه‌متوسط، مجموعه نسبتا کاملی از آپشن‌ها را فراهم می‌کند. در نمای بیرونی، رینگ‌های 19 اینچ با تایرهای پهن 235 میلی‌متری وجود دارند. این خودرو از چراغ‌های مدرن LED برای روشنایی اصلی و مه‌شکن‌ها و سقف پانورامیک نیز برخوردار است. در فضای داخلی، سه نمایشگر دیده می‌شود که وجه تمایز مهم تیگو 8 پرو با دیگر کراس‌اورهای موجود در بازار ایران خواهد بود. تهویه مطبوع سه‌گانه برای دو صندلی جلو و ردیف عقب دیگر آپشن جالب و لوکس این خودرو است. کروزکنترل، رابط بلوتوث، USB و پوشش چرم برای تودری‌ها و داشبورد و صندلی‌ها هم برای تمامی مدل‌ها ارائه می‌شود.

سیاست و بازاریابی

مسلما محصول پرچم‌دار چری در‌مقایسه‌با کراس‌اورهای اقتصادی ساخت چین برترهای محسوسی دارد. چنانچه این مدل را مدیران خودرو عرضه کند، از‌نظر ظاهر بیرونی و زیبایی کابین، یکی از بهترین محصولات مونتاژ ایران خواهد بود. البته این شرایط با واردنشدن خودروهای کره‌ای و ژاپنی و آلمانی فراهم شده است و البته، تیگو 8 پرو نیز چندان ارزان‌قیمت نیست. در آزمون رانندگی خودرو، تعادل بسیار مطلوب تیگو 8 با شتاب‌گیری مناسب یک کراس‌اور خانوادگی مشهود است. سکوت کابین نیز راضی‌کننده و مشابه هیوندای سانتافه ارزیابی می‌شود. تولیدکننده چینی در تلاش است تا تیگو 8 پرو را از‌نظر کیفیت رانندگی و آرامش کابین مشابه تویوتا راو4 نشان دهد؛ درحالی‌که امکانات بیشتر و ادوات لوکس متنوع‌تری دارد.

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

">

سیاست و بازاریابی

در پیست آزادی شتاب تیگو 8 پرو را با هیوندای سانتافه نسل سوم مقایسه شد. نتیجه این اقدامِ، قابل پیش‌بینی‌ بود و تیگو 8 پرو توانست با اختلاف در مسیر مستقیم بر سانتافه برتری داشته باشد. شاسی‌بلند هیوندای با پیشرانه 2٫4 لیتری و تجهیزات دو‌دیفرانیسل حدود 1،800 کیلوگرم وزن دارد؛ درحالی‌که تیگو 8 پرو با وزن خالص 1،550 کیلوگرم و سیستم تک‌دیفرانسیل عرضه می‌شود. این خودروها از نظر قدرت اختلاف چندانی ندارند؛ اما پیشرانه تیگو به‌لطف فناوری جدیدتر و بهره‌گیری از توربوشارژر روی موتور 1٫6 لیتری، علاوه‌بر وزن کمتر، 45 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از سانتافه دارد. تیگو 8 پرو نیازهای یک خانواده چهارنفره برای مسیرهای کوتاه داخل شهر و مسافرت‌های طولانی‌مدت را به‌خوبی پاسخ می‌دهد. در بررسی کوتاه انجام‌شده در پیست آزادی، سکوت کابین و عملکرد سیستم تعلیق بسیار راضی‌کننده بود و تفاوت خاصی با هیوندای سانتافه نداشت. تیگو 8 پرو به‌لطف ارتفاع سقف بیشتر از سانتافه، فضای بهتری برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. این شرایط برای جلو زانو هم وجود دارد. سبک طراحی صندلی‌ها و مواد مناسب به‌کار‌رفته در کابین نیز برتری نسبی تیگو 8 در‌مقایسه‌با خودروهای کره‌ای موجود در ایران را نشان داد. از نظر نگارنده، فقدان سیستم دودیفرانسیل مهم‌ترین کمبود فنی تیگو 8 پرو است. این شرایط اهمیت چندانی برای اکثر خریداران خودروهای چینی و کره‌ای در ایران ندارد؛ چراکه اساسا با‌توجه‌‌به هزینه سنگین لوازم یدکی و تعمیرات احتمالی، چنین محصولاتی برای رانندگی خارج جاده و طبیعت‌گردی استفاده نمی‌شوند. بارش‌ سنگین برف و لغزندگی معابر هم برای غالب مناطق ایران اتفاق نمی‌افتد. قیمت احتمالی و ارزش خرید چری تیگو 8 در ایران
ورود شاسی‌بلند پرچم‌دار چری به ایران آغازگر فصلی جدید برای خودروهای چینی موجود در کشورمان خواهد بود. اگر برنامه‌های مدیران خودرو ادامه داشته باشند، تیگو 8 پرو به بزرگ‌ترین و گران‌ترین محصول ساخت چین در بازار ایران تبدیل خواهد شد. سطح کیفی این مدل درک کلی مردم کشورمان از خودروهای چینی را تغییر خواهد داد و بخشی از خریداران شاسی‌بلندهای دست‌دوم کره‌ای را جذب خواهد کرد. اگر بخواهیم فارغ از خودروهای کره‌ای تیگو 8 پرو را بررسی کنیم، به تحلیل قیمتی و ارزش‌گذاری اقتصادی آن مجبور هستیم. تا زمان نگارش این مطلب (3 آبان 1400) مدیران خودرو هنوز قیمت نهایی جدیدترین شاسی‌بلند چری در ایران را اعلام نکرده است؛ اما با‌‌توجه‌‌به هزینه خرید 20 تا 22 هزار دلاری این محصول در چین و هزینه‌های جانبی شامل عوارض و مالیات‌، می‌توان قیمت تیگو 8 پرو را حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تا 1 میلیارد و 400 میلیون تومان پیش‌بینی کرد. باید توجه کنیم هم‌اکنون تیگو 7 که در چین به قیمت 16 هزار دلار فروخته می‌شود، برای بازار ایران 950 میلیون تومان قیمت دارد. روی کاغذ، قیمت تیگو 8 پرو در ایران فراتر از انتظار عامه مردم از خودرو چینی است؛ ولی نباید برای خرید محصول به میانگین درآمد متوسط آحاد جامعه توجه کنیم. هم‌اکنون در کشورمان، نمونه‌های دست‌دوم غیرتصادفی از هیوندای سانتافه یا توسان با عمر بیش از چهار سال و کیلومتر کارکرد بیشتر از صدهزار کیلومتر، حدود 1 میلیارد و 200 میلیون تا 1 میلیارد و 500 میلیون تومان معامله می‌شوند. با این وضعیت ، خرید کراس‌اور چینی صفرکیلومتر از برند خوش‌سابقه چری همراه گارانتی شرکت معتبر ایرانی منطقی به‌نظر می‌رسد.

سیاست و بازاریابی

لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/219044/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

ربات‌های دوپا گوگل به‌لطف هوش مصنوعی، حالا سریع‌تر و قدرتمندتر از قبل فوتبال بازی می‌کنند

خرید سه‌بعدی کالاهای جدید به اپل ویژن پرو اضافه شد

پردازنده دیمنسیتی 6300 مدیاتک برای گوشی‌های میان‌رده معرفی شد

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

پوکو M7 5G در راه است؛ نسخه ری‌برند شده Redmi 13 5G

بزرگترین مار جهان در هند پیدا شد/ 15 متر طول و 1000 کیلو وزن !

مایکروسافت از هوش مصنوعی VASA رونمایی کرد؛ ساخت چهره‌های سخنگو از روی عکس

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

تلویزیون‌های گیمینگ سری 2025 ردمی شیائومی با قیمت رقابتی معرفی شدند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است

رقیب اپ استور آغازبه‌کار کرد؛ فروشگاهی جدید برای برنامه‌ها و بازی‌های آیفون

متا مدعی شد: مدل زبانی لاما 3 عملکرد بهتری نسبت به اغلب رقبا دارد

آیپد ایر 12.9 اینچی به پنل Mini-LED نمایشگر مجهز خواهد شد

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

مشخصات Redmi 13 5G و پوکو M7 پرو 5G لو رفت

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

گوشی ارزان جدید موتورولا با باتری پرظرفیت در راه است

گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد

ارتش سوسک‌های رباتیک مجهز به کوله‌پشتی رایانه‌ای در بیابان

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

مانیتور 27 اینچ جدید ازراک آنتن وای‌فای دارد

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود