سیاست و بازاریابی

آخرين مطالب

سلکشن (7)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید! استارت آپ

سلکشن (7)؛ رخداد‌هایی که بهتر است بدانید!
  بزرگنمايي:

سیاست و بازاریابی - به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.
برترین‌ها: به رسم هر آدینه، مهم‌ترین اتفاقات دنیای فناوری در هفته گذشته را با هم مرور می‌کنیم.
مجوز «روبیکا» به‌ علت تخلفات گسترده باطل شد
این روزها که طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» به یکی از دغدغه‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی و کارشناسان فعال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبدیل شده، ساخت اکانت‌هایی در روبینو هم جنجال آفریده است. داستان از جایی آغاز شد که بعضی از بازیکنان باشگاه پرسولیس در صفحه اینستاگرام خود اعلام کردند در روبیکا، صفحه‌ای جعلی و بدون اطلاع آنها برایشان ایجاد شده که حتی تیک آبی (احراز هویت) هم دارد.
پس از انتشار این اخبار در اینستاگرام، کاربران دیگری در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر اعلام کردند که بدون اطلاع آنها، صفحاتی به نامشان در روبیکا ایجاد شده و در عین حال از مطالبی که در صفحه عمومی اینستاگرامشان قرار دادند، برای پر کردن محتوای صفحات استفاده شده است. این موضوع این نگرانی را برای کاربران ایجاد کرده بود که این اقدام، تلاشی برای بالا نشان دادن کاربران پلتفرم‌های داخلی و مهاجرت ساختگی از اینستاگرام به روبینو باشد و به دنبال آن، کاهش پهنای باند اینستاگرام را شاهد باشیم.
در شرایطی که خواسته کاربران رسیدگی به این موضوع بود، علی سعد -معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر)- در توئیتر خود نوشت: از بهمن ماه 99 پیگیری پرونده تضییع حقوق کاربران در روبیکا را شروع کردیم و با طیف وسیعی از تخلفات روبرو شده‌ایم. تخلفات ترافیکی و درآمدهای غیرقانونی، فعالیت بدون مجوز، نقض قوانین رقابت، گزارش‌های اخیر مبنی بر استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی کاربران و... ضرورت اصلاح را بیش از پیش روشن می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: ساترا با ابطال مجوز سرویس صورت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا و منع پخش تبلیغات بازرگانی آن در رسانه ملی، اقدامات اولیه را به انجام رساند. در مورد تخلفات ترافیکی با نامه‌نگاری با وزارت ارتباطات و طرح شکایت در کمیسوین اصل 90 پرونده احقاق حقوق کاربران را پیگیری کرد که منجربه حذف محاسبه غیرقانونی پهنای باند در آن شد. اما متاسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها همچنان شاهد تداوم فعالیت‌های متخلفانه این پلتفرم هستیم.
معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا افزود: علی‌رغم این‌که ساترا «اولین و تنها» نهاد اقدام‌کننده علیه تخلفات روبیکا بود ولی خودش را به حمایت تمام‌قد از «سرویس داخلی قانونمند» متعهد می‌داند؛ روشن است حمایت از پلتفرم داخلی به معنای فعالیت در شرایط برابر و در چارچوب مقررات کشور است که در مورد روبیکا این مساله نقض شده. ساترا تخلفات روبیکا را تا اصلاح نهایی و فعالیت قانونمند ادامه خواهد داد.
همچنین این موضوع باعث حذف اپلیکیشن روبیکا از گوگل پلی حذف شد.
رویایی که درباره تاکسی هوایی به حقیقت پیوست
شرکت «ایهانگ» در چین، تنها تولید کننده هواپیمای بدون سرنشین تاکسی هوایی، ویدیویی از آغاز پرواز آزمایشی تاکسی‌ هوایی خود منتشر کرد.
Ehang 216 می تواند دو سرنشین را در خود جای دهد و حداکثر سرعت آن به 81 مایل در ساعت برسد.


نوک مداد برای تشخیص سریع کرونا
محققان دانشگاه پنسیلوانیا در آمریکا با استفاده از یک آزمایش الکتروشیمیایی جدید و با الکترودهای ساخته شده از جنس گرافیت موفق به توسعه یک آزمایش تشخیصی کرونا شدند که در مدت 6.5 دقیقه، کرونا را با استفاده از نمونه بزاق با دقت 100 درصد تشخیص می‌دهد. نتایج این مطالعه در نشریه PNAS منتشر شده است.
بر اساس اطلاعات منتشر شده، هزینه این آزمایش حدود 1.50 دلار است و تنها 6.5 دقیقه برای تشخیص ویروس کرونا طول می کشد. دقت این آزمایش با استفاده از نمونه بزاق 100 درصد و با استفاده از نمونه بینی 88 درصد است. این آزمایش جدید LEAD نام دارد و بر مبنای روش تشخیصی قبلی همان محققان که RAPID نام دارد، توسعه یافته است. تفاوت این دو آزمایش در موادی است که برای ساخت الکترودها استفاده می‌شود.
در توسعه هر دو آزمایش RAPID و LEAD از یک اصل الکتروشیمی استفاده می‌شود. در واقع برای تشخیص ویروس نمودارهای حاصل مورد بررسی قرار می‌گیرد. به زبان ساده می‌توان گفت با توجه به ارتفاع نمودار می‌توان فهمید که ویروس کرونا در نمونه وجود دارد یا خیر؛ به این صورت که اگر پروتئین تاجدار SARS-CoV-2 که عامل کروناست در نمونه وجود داشته باشد، به الکترود متصل شده، ‌ سیگنال منتشر شده را مهار می‌کند و اصطلاحا پیک (قله) کوچکتری در نمودار پدیدار می‌شود.
انتشار جدیدترین تصاویر اپل واچ سری 7
ساعت هوشمند آینده اپل دارای حاشیه‌های مسطح است و دیگر از قاب منحنی که در مدل‌های قبلی اپل واچ مشاهده شده، خبری نیست. اپل واچ سری 7 در مدل 44 میلی متری عرضه می‌شود و ابعاد آن 44 در 38 در 9 میلی متر و دارای صفحه نمایش 1.8 اینچی است.
یک صفحه نمایش جدید با حاشیه‌های نازک‌تر و سنسور‌های بهبود سلامت را در این ساعت بکار رفته است. ادعا می‌شود که اپل تکنیک لمینیت جدیدی را آزمایش کرده است که انتظار می‌رود پنل را به قسمت جلویی قاب نزدیک‌تر کند. اپل واچ سری 7 دارای فناوری ultra-wideband است که باید به آن اجازه دهد به Find My Network اپل متصل شود.
تصاویر لو رفته از خودروی متفاوت لامبورگینی
شرکت لامبورگینی با انتشار تیزرهایی اعلام کرده با یک محصول خاص در همایش هفته خودرویی مونته‌ری حضور خواهد یافت. این خودرو مدلی نیست جز نسخه بازطراحی شده کانتاش که قرار است به تعداد محدود به فروش برسد. اما نکته عجیب اینکه قبل از رونمایی رسمی، تصاویر کانتاش جدید به بیرون درز کرده و یک اکانت اینستاگرامی آن را لو داده است!
شاید بدانید کانتاش یا با تلفظ صحیح‎تر کونتاش، بین سال‌های 1974 الی 1990 روی خط تولید قرار داشت و در این مدت 1983 دستگاه از آن تولید شد. این خودرو با توجه با بدنه گُوه‌ای شکل و خطوط تیز بدنه به نوعی فراتر از زمان خود بود و به واسطه سبک متفاوت خود بسیار مورد توجه قرار گرفت. در حال حاضر جزئیات چندانی از کانتاش جدید نیست، ولی لامبورگینی ادعا کرده رویاها را به حقیقت تبدیل می‌کند، درست مثل کانتاش کلاسیک در دهه 70.
آنطور که از روی تصاویر لو رفته می‌توان متوجه شد، کانتاش 2021 بر مبنای لامبورگینی سیان ساخته شده و در نمای عقب شباهت فراوانی به آن دارد. البته سیان هم در اصل بر اساس اونتادور توسعه پیدا کرده و بیراه نیست که کانتاش جدید را هم همان اونتادور در لباسی متفاوت توصیف کنیم! بطور کلی باید گفت طراحان لامبورگینی سعی کرده‌اند ویژگی‌های اصلی کانتاش کلاسیک را با المان‌های روز ترکیب کنند. این امر سبب شده تا نسخه بروزآوری شده پیکره سیال‌تری داشته باشد که آن هم مسلما روی ایرودینامیک تاثیر مثبتی دارد.
طبق یکی از تیزرهای رسمی منتشر شده از سوی لامبورگینی، کانتاش مدرن کد LP 800-4 را در انتهای نام خود خواهد داشت. این کد می‌تواند به معنای پیشرانه 800 اسب بخاری و محرک بودن هر چهار چرخ باشد. در این راستا نشریه The Supercar Blog هم ادعا کرده پیشرانه این خودرو همان موتور 6.5 لیتری V12 و سیستم هیبرید نرم به کار رفته در مدل سیان خواهد بود. احتمال اینکه این ادعا درست از آب دربیاید، زیاد است؛ زیرا پیشرانه سیان اندکی فراتر از 800 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. گفته می‎‌شود لامبورگینی تنها 112 دستگاه از کانتاش 2021 را راهی بازار خواهد کرد. قیمت این خودرو 3.5 میلیون دلار برآورد شده است.
شگفت‌انگیز؛ حرکات پارکورِ ربات بوستون داینامیکس
بوستون داینامیکس به تازگی ویدیوهای جدیدی از ربات دو پای خود، اطلس منتشر کرده که در حال انجام حرکات شبیه به پارکور است و توانایی‌های فیزیکی شگفت انگیز را در کنار حفظ تعادل بسیار عالی از خود نشان می‌دهد.
تریلر رسمی Call of Duty: Vanguard منتشر شد
اکتیویژن سرانجام به صورت رسمی تریلر بازی مورد انتظار Call of Duty: Vanguard را منتشر کرد. همانطور که انتظار می‌رود بازی روی چهار جناح مختلف جنگ جهانی از جمله جبهه شرقی، جبهه غربی، شمال آفریقا و اقیانوس آرام تمرکز خواهد داشت.
همچنین بازی شامل حالت زامبی مخصوص به خود خواهد می‌شود که توسعه‌دهنده آن Treyarch است. علاوه بر این در هنگام عرضه 16 مپ 6 نفره و 4 مپ برای حالت 2 دونفره بازی به نام Champion Hill در دسترس بازیکنان قرار خواهد گرفت.
بازی در تاریخ 14 آبان برای پلی استیشن، ایکس باکس و پی‌سی عرضه خواهد شد و پیش فروش آن هم اکنون آغاز شده است.

سیاست و بازاریابی


لینک کوتاه:
https://www.siasatvabazaryabi.ir/Fa/News/210475/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بنچمارک ناامیدکننده چیپست جدید Kirin 9010 هواوی

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

مارک زاکربرگ: دستگاه جدیدمان مغز را می‌خواند

هاوینگ چهارم بیت کوین انجام شد؛ آیا شاهد پرواز قیمت پادشاه رمزارزها خواهیم بود؟

پیکسل 9 پرو در اولین تصاویر زنده درکنار آیفون 14 پرو مکس فاش شد

ویژگی احتمالی بعدی اندروید، در آیفون وجود ندارد

پنگوئن رباتیک با سرعت و چالاکی در زیر آب حرکت می‌کند

نمایی از داخل کپسول فضانوردی Orion

سهام انویدیا سقوط کرد؛ بدترین روز غول سازنده تراشه از مارس 2020

سرورهای بازی LittleBigPlanet 3 برای همیشه خاموش شد

تأیید بیمه مرکزی نسبت به افزایش سرمایه‌ی بیمه دی

کاخ رسانه تصاویر جالبی از فرود مجدد فالکون 9

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

انتشار آپدیت HyperOS برای این گوشی‌ محبوب شیائومی آغاز شد

رئیس سامسونگ ثروتمندترین فرد در کره جنوبی شد

بازی/ Evil Lands؛ نبردی میان قهرمانان و شیاطین

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

نروژ بزرگترین کشتی‌های هیدروژنی جهان را می‌سازد

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

مطالعه جدید؛ ژن‌های قدرت می‌توانند از ما در برابر بیماری و مرگ زودرس محافظت کنند

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

سامسونگ سریع‌ترین حافظه LPDDR5X جهان را معرفی کرد

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

زباله های فضایی در مریخ

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد